Ullared

Tvära kast mellan inläggen, nu är jag hemma igen!
Helgen som varit var jätterolig särskilt lördagen när syrran och jag åkte bussresa ner till Ullared.
Vi klev upp klockan 4 på morgonen och det var kolsvart ute och mörkt i alla fönster och man undrade för några sekunder varför man utsatte sig för detta, men när man väl satt på bussen kändes det genast roligare igen.
Vi satt och pratade om allt möjligt, sov lite och vips så var vi framme.
Busschaffören hade ringt och hört sig för om hur lång kö det var utanför Ullared och det var ingen kö alls hade han fått till svar. När vi kom fram såg vi en låååååång kö som ringlade åt både höger och vänster och man hörde spontana utrop i bussen "Nääääh!"," nej men fy faaaan", "ingen kö sa han ju" och vi fick stå i denna kö i 1,5 timme medans det både regnade och blåste på oss innan vi äntligen kom in i affären!
Väl inne så var det människor ÖVERALLT! Kändes som man var i en myrstack med människor och alla skulle bara FRAMÅT! Folk trängde sig före, puttade på en, tog tag i min vagn och drog bort den för de skulle komma fram o.s.v och syrran och jag tappade förstås bort varandra i folkrusningen, så efter ca 3,5 timmar sms:ade jag till syrran att "nu ger jag upp!!!" och ställde mig i kön. Hade det inte varit så packat med folk hade jag säkerligen handlat för mycket mer men nu blev det för 1800 kr inne i Ullared, och så köpte jag lite grejer i ett par affärer utanför i samma område. Så sammanlagt blev det handlat för 2800 kronor och syrran handlade för cirka samma summa.
Jag lämnade kvar det mesta kvar i K-holm för jag orkade inte kånka på allt på tåget, men vi ska dit IGEN på fredag för jag, syrran och våra kusiner Susanne och Carina ska på spa i Örebro och då ska Jonas vara barnvakt åt mina syskonbarn.
Så nu längtar jag till nästa helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0