Ditt å datt å patt

Var på synundersökning idag för jag har märkt att jag faktiskt ser rätt suddigt på långt håll och mycket riktigt, jag behöver glasögon!
Så nu har jag pekat ut tre par glasögon till priset av ett par och om 3-4 veckor kommer dom.
På väg från optikern så skulle jag ta bussen ner till stan för att därifrån ta tunnelbana vidare till jobbet (jobbade i 4 timmar idag också.)
Den busshållplatsen var ändplats för bussen så den stod stilla där och chaffören hade stängt dörrarna och satt sig längre in i bussen och verkade prata i telefon. Han hade parkerat bussen kanske 4-5 meter från busshållplatsen men det var inget jag tänkte på utan jag ställde mig utanför bussen och väntade tills han skulle öppna dörrarna. Jag pratade i telefon med syrran under tiden och så ser jag att chaffören reser på sig och går och sätter sig vid ratten och startar bussen så jag avslutar samtalet med syrran och väntar på att han ska öppna dörrarna. Men i stället börjar han åka iväg och jag knackar på dörrarna och undrar om han inte sett att jag står där och väntar. Han kör i väg 5-6 meter och sen stannar han och öppnar dörrarna, när jag kommer in i bussen säger han surt :"Ställ dig vid busshållplatsen i stället för att stå och knacka!!". Märktes lång väg att han var på dåligt humör så jag tittade bara på honom och svarade inte och gick bara och satte mig.
Vad hade det spelat för roll om jag hade fått kliva på bussen 4 meter längre bort där han stod från början?
Snacka om att tycka att han har makt med sin lilla skit-buss, det är väl all "makt" han nånsin kommer att ha. En ful stadsbuss som han får bestämma över.

Jag hade ju tänkt lägga upp lite bilder från båtresan här och jag vet inte om nån i släkten läst det och smygit sig in i lägenheten och snott kameran, för den är borta! Hittar den inte nånstans, har t.o.m letat under katten.
Men jag hoppas att den dyker upp så småningom...min fina lilla rosa kamera. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0