Hårig

Jag går för det mesta runt med håriga kläder och det är ju inte så kul.
Varför är dom håriga då? Jo för att jag är en tankspridd person som då och då glömmer garderobsdörren öppen och då ser katten sin chans att håra ner mina kläder.
"Klisterrullarna" som man har för att få bort håret med går åt som smör i solsken här hemma och folk tittar misstänksamt på mig när jag svarar på varför mina kläder ser ut som dom gör. Dom kanske tror att jag slänger alla kläder på golvet eller nåt, vad vet jag.
Men! Nu har jag fått lite bildbevis på att det är så som jag säger...
Ja, jag var tankspridd nu igen och funderade på vad jag skulle ha på mig i kväll när jag ska till Stina och råkade glömma garderobsdörren öppen när jag gick till spegeln i hallen för att se hur en tröja satt....
När jag kom tillbaka låg en svart-vit, tjock sak med morrhår där inne igen.
5 sekunder senare gick katten ut till vardagsrummet och surade över att ha blivit bortmotad från sin sköna plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0