Melodifestival

Vaknade rätt tidigt i morse innan klockan hann ringa och kände mig för en gångs skull rätt pigg.
Så varför ligga kvar i sängen och dra sig då? Jag klev upp och gjorde mig i ordning sen så tvingade jag upp vår alltid lika morgontrötta hund på en promenad. Man får ta på honom kopplet medan han ligger och sover och när man sen börjar dra lite i kopplet hör man bara ett surt morrande och efter mycket morrande och stånkande så kommer han till slut upp. Latmasken.
Och så fort vi kom ut så kändes det hur härligt väder det var. Ingen sol och ingen blå himmel men härligt ändå och det var ju hela 3 plusgrader! Lovely! Hoppas våren snart är här på riktigt.
Vi gick i ca 1 timma runt i området vi bor, kändes som man aldrig ville gå hemåt utan bara fortsätta gå och gå men till slut började det göra lite ont i fötterna igen pga mina icke promenadvänliga skinnstövlar som jag har. Sen när våren kommit och isfläckarna försvunnit kan man ha riktiga promenadskor på sig, det blir skönt.

I kväll ska jag hem till Stina och så ska vi och Victoria äta lite mums och titta på första delen av Melodifestivalen.
Nu är spektaklet igång igen med löpsedlar om nakenchocker, "fel låt vann" och hum hum rasar mot hum hum o.s.v.
Suck.
Men om man på något sätt skulle lyckas undvika alla fåniga löpsedlar så är ju själva Melodifestivalen rätt rolig och så får man höra lite än så länge nya låtar som om några månader kommer vara sönderspelade i radion.
I mars ska syrran, syskonbarnen och jag gå och kolla på genrepet till finalen i Globen. Tänk att vi snart är där...kändes så avlägset när jag köpte biljetterna men tiden går snabbt.

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0