Cosmoshund

Fredag som har känts som lördag hela dagen.
När man inte jobbar så är det lätt att tappa bort sig lite på vilken dag det är.
Idag har jag sprungit på stan med Karolin i några timmar.
Jag hittade fina tekoppar inne på Indiska som jag köpte. Innan hade vi 2 tekoppar och den ena är blå och den andra blommig och eftersom det bara är Jonas som gillar te så har jag inte brytt mig om det. Men så häromdagen så såg jag att vi har ungefär hundra olika färger och mönster av allting (glas, tallrikar o.s.v) och det ser ju inte riktigt klokt ut! Vi har dessutom inga riktiga köksskåp utan har allt porslin på två hyllor så man ser allt. Så idag gjorde jag den "drastiska" förändringen och köpte 4 likadana tekoppar så får de andra två komma till lilla lägenheten sen.
Våra grannar här ovanför slår klackarna i taket bokstavligt talat just nu, fast i vårt tak då förstås.
Dom har lyckats leta fram något som säkert kallas för musik men som mer låter som misshandel av fioler medan nån står och jämrar fram några obegripliga ord och grannarna klappar glatt med händerna och stampar i golvet.
Lovar, har dom inte slutat innan Let´s dance börjar så går jag upp dit med min aggressiva psykohund...
Fast dom skulle nog bara få ett skrattanfall då för min stackars lilla vovve ser inte klok ut just nu när husse har misshandlat stackarn med trimmern.
Mille har säkert världens jobbigaste päls att ta hand om för på vintern så fastnar snö och is och tovorna blir bara större och större och på sommaren så fastnar kvistar och annat skräp och tovorna bildas och blir större o större, om man inte borstar och reder ut precis varje dag.
Nu har vi låtit hans päls vara under vintern dels för att det har varit en del kalla dagar och han behöver den för att hålla sig varm, men vi har ju sett att han har tovor på öronen och under på magen o.s.v men vi tänkte att det tar vi när det blir varmare ute så kan vi raka honom lite.
Nu när jag kom hem från K-holm i går så förväntade jag mig att vår lille trasselsudd skulle komma och vifta på svansen som han brukar, men i stället kom en renrakad (på huvudet och öronen) hund emot mig och ja....han ser som sagt inte klok ut!!! Mattes kärlek försvann lite i samma sekund jag fick syn på honom.
Den försvann lite till husse också...
Kroppen är fortfarande pälsig och ullig så han har ett jättelitet huvud med två små lappar till öron på båda sidorna och kroppen är tjock och tassarna är stora också. Och hans hals...den blev jättelång så vi kallar honom för giraffen nu.
Han fick vara hemma från dagis idag för jag tycker att det är pinsamt att ta dit honom. Vette fan hur vi ska göra på måndag och resten av veckan...
Mitt stackars lille trasselsudd. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0