Då gör vi ett nytt försök...

Så. Nu har jag skickat in en till ansökan till en vård och omsorgsutbildning som ska starta i mars.
Känns som att jag är instängd med en liten mur runt omkring mig, vart jag än vänder mig så tar det bara stopp. 
Är riktigt hopplöst just nu.
 
Först sökte jag till hudterapeut, nej då tog dom in 16 av 80 stycken och jag var inte en av dom 16.
 
Sen sökte jag till sjuksköterska på 3 ställen, men där kom jag inte heller in pga många sökande.
 
Sen sökte jag till tandsköterska, men där kom jag inte in.
 
Sen har jag sökt till undersköterska men då var felet att jag hade slutbetyg och det skulle man inte ha om man sökte till Komvux.
 
I somras sökte jag till Miroi om distanskurser, men den skolan hörde aldrig av sig.
 
Sen har jag sökt till Apotekstekniker, men då räknas inte min arbetserfarenhet till serviceyrke utan till vårdyrke och därför kommer jag inte in även fast jag har betygen som krävs.
 
Och sen en vård och omsorgsutbildning, men det var många sökande och jag fick inte komma in.
 
Sen har jag sökt jobb på en vikariepool som tar in folk som ska fara runt som vikarie i hela Stockholm bland förskolorna, min ansökan och erfarenhet var "väldigt" intressant, men dom hade inget jobb till mig just nu men skulle spara min ansökan.......
 
Sen har jag sökt nattjobb på ett boende för människor med Autism och som behöver omvårdnad.
Dom har jag inte hört något i från...
 
Och så har jag sökt jobb på en förskola som inte heller har hört av sig.
 
Och så jobb som fritidsledare, inte heller hört av sig.
 
Och nu denna ansökan. 
 
Snälla någon, låt mig få ett jobb eller få komma in på en utbildning!

Vill inte gå här hemma mera... ;(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0