Dagen före Ninadagen.

Sista dagen som 28 åring då...fan vad gammal man börjar bli...
Snart anses man som onormal eller efterbliven om man inte slutar med sina fjortisfasoner...men jag känner mig inte som 29, mer som 21-22 kanske...

Har börjat packa fram allt som vi ska ha med oss på vår lilla resa till släkten så inget glöms bort.
Det är julklappar, kläder, kamera, cd-skiva med julmusik, Jonas, mammas tröjor jag köpt, skor, tandborste, hårborste, katt, hund, mat till djuren, träningskläder (jo, tänkte faktiskt försöka röra lite på fläsket på ett gympapass i jul också..)knäck och annan julgodis och massa, massa mer.

Idag har jag farit runt på stan lite för att vila öronen från Milles ynkliga ylande. Han har börjat pipa oavbrutet och vill bli underhållen HELA TIDEN. Först trodde vi att det var för att han var nödig för då brukar han säga till, men nej...in med huvudet i snödrivorna och inte ett dugg intresserad av att varken göra nummer 1 eller 2. Har busat med honom, så länge var det bra, har gett honom mat, har lekt "gömma godiset" som han får leta upp sen, vi har jagat katten, han har varit på balkongen och i hundgården och lekt med andra hundar, skällt på honom att han ska gå och lägga sig men INGET hjälper mer än för stunden...sen står han och tittar på oss och piper nästan ylar igen.
Frågade Jonas om det var djurplågeri att stänga ut hunden på balkongen en timme eller två, men det var ingen bra idé tyckte Jonas...
Så då när jag vaknade i morse och Mille vaknade samtidigt som jag och började sträcka på sig...och man riktigt såg hur han laddade för en ny ylardag, då slängde jag på mig kläderna och var ute på stan i 2 timmar.
På den tiden hann jag gå till Apoteket och köpa provisorisk lagning för tänder, jag åt knäck häromdagen och plopp så åkte en bit lagning bort...lagom till jul och nu börjar tandf*n att göra ont också.
Sen gick jag till Friskis och skulle fixa ett rikskort för att jag skulle kunna träna i K-holm också under julen, men icke, såna kort var bara till för funktionärer och ledare inte för oss vanliga kunder.
Nehe...
Sen gick jag och köpte ett koppel till katten. Han har blivit FET! Så nu har jag kommit på ett nytt (gammalt för mig) nyårslöfte åt oss, katten och jag ska röra mer på oss nästa år. Så nu har jag köpt ett koppel och så ska han ut i kylan på promenader och gå i snödrivorna så kanske hans mage inte nuddar mark om några månader.

Och nu sitter jag här och ugglar igen...
Minns när man var yngre och det var dagen innan ens födelsedag, då kunde jag gå och lägga mig klockan 18 på kvällen för att jag trodde att min födelsedag skulle komma fortare då. Men det slutade alltid med att man fick gå upp igen för man kunde inte somna...
Nu vill man nästan bromsa tiden i stället, särskilt nästa år när man fyller 30. :)
DÅ är man vuxen på riktigt, även om man känner sig som 21 eller 22...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0