Julfin hund

I dag var det dags att göra vårt lille troll som vissa kallar för hund, lite julfin.
Med STORT motstånd (han bromsade allt han kunde med sina tassar så till slut fick vi bära in honom) så hamnade han i duschen. Behöver jag säga att duscha är bland det värsta Mille vet, förutom att bli trimmad...


Innan duschen...

Efter duschen hann jag inte ta några bilder.
Vi gjorde i vår vanliga ordning när han ska duschas...
Jonas duschar Mille, efter så ropar Jonas "nu kommer haaaan!" och ut rusar en dyngsur hund som bara tokrusar fram och tillbaka i lägenheten. Innan jag hunnit få tag på honom så han han blött ner halva lägenheten. Den här gången lyckades jag kasta mig på sovrumsdörren och stänga innan han rusade upp i sängen också. Men till slut fångas han in och då är det dags att hårfönas. Det tar tid, men han blir såå fin efteråt!


I går gjorde jag knäck, delade upp i 2 askar... en som vi ska ha med oss till släkten i jul och en som vi får äta här hemma. Asken vi skulle ha hemma är redan tom...
Vi var i Nacka köpcentrum i går också, fixade de sista julklapparna...

Nu börjar det verkligen närma sig jul, det har kommit ännu mer snö nu på morgonen. Så jag hoppas att den ligger kvar så man kanske kan få en vit födelsedag och jul!

Hinner inte skriva mer för nu men tack för att du läste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0