Lucia

Glad lucia på er (eller hur man säger...)

I går kväll innan läggdags sa jag att jag skulle vilja se dom lussa på TV morgonen därpå (i morse).
Har ju ingen klocka att ställa nu när mobilen är borta, men jag vaknade av mig själv 6,40.
Upp och göra risgrynsgröt (på rulle), fram med äpplemos o kanel o mjölk.
Var sååå mysigt!
J kom upptassande också efter en halvtimme rufsig i håret o mer död än levande.
Vet inte om han var medveten om att han gått till soffan ens.

Senare på dagen skulle jag försöka mig på att göra knäck på laktosgrädde, för både min kompis Sofia och jag är laktosintoleranta men hon verkar ha det lite jobbigare än jag. Jag brukar trotsa det och gå o släppa väder lite varstans i stället, men det är luuugnt...J är van.
Men nu tillbaka till knäcken. Jag rörde o rörde, men tror ni inte att den brände fast i botten ändå?
Jag har gjort "vanlig" knäck 1000 ggr och det har inte varit något problem, men den här gången gick det inte bra.
Inte så gott med knäck med små brända bitar i...

Så J som var ute på äventyr efter en ny jacka fick ett surt telefonsamtal att han skulle masa sig hem nån jäkla gång o komma hem o baka, för jag var tvungen att plugga nu!
2 timmar senare kommer han hem och smälter choklad som han har rispuffar o jordnötter i sen rör ihop.
Vi var ju tvugna att ha något julbak med oss till adventsfikat hos kompisarna i kväll.

Adventsfikat blev jättemysigt. Vi åt en massa gott och pratade o lyssnade på julmusik, de hade gjort det jättemysigt. Tiden flög i väg och nu har J gått o lagt sig o jag sitter här o skriver...men ska också lägga mig snart.
Det här har varit en bra dag, förutom när jag skulle göra knäcken då...
Hoppas att ni också har haft en bra lucia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0