Min jul

Sitter hemma i svärmors hus i skogen och hackar tänder.
Nää, nu överdriver jag lite...det är nog i alla fall 18 grader inomhus nu.

Jonas och hans mamma är på promenad just nu, jag har ingen lust att göra illa mig när jag befinner mig mitt i skogen, så jag gör nog bäst att stanna inomhus i stället.
Iofs kan jag bryta benet i trappen här också, men det är förhoppningvis inte lika troligt.

Nu har julen varit, hoppas att ni också har haft en bra jul.
Vi var hemma hos mamma och släkten kom hem till henne. Syrran, min kusin Carina, moster och jag befann oss mest i köket hela tiden.
Även födelsedagen dagen innan var stressig. Kändes som att vi ALDRIG skulle komma fram...
Först så skulle Jonas sluta jobba för dagen klockan 12. Sen skulle han hämta sina grejor, jag hade gått ner med djur och väskor till bilen sålänge för vi stod lite tokigt parkerat nära porten för att vi inte skulle behöva gå så långt med alla våra saker. Under tiden hann såklart bilägaren till bilen framför oss komma, och han skulle åka i väg. Han kom inte riktigt ut med bilen så han blev sur på mig att vi stod sådär med bilen. Jag ringde upp till Jonas och sa att vi var tvunga att flytta bilen för att bilen framför oss kom inte ut, han skulle komma ut på en gång sa han...
Den andre bilföraren fortsatte sina försök att få ut bilen...efter många sura miner, och försök att få ut bilen lyckades bilföraren framför oss till slut åka iväg...skitförbannad. Jonas hade fortfarande inte kommit ut och det var säkert 10 minuter sen jag ringde...min drömprins! Själv satt jag där och försökte sjunka ner så långt som möjligt i sätet...JAG kunde ju inte flytta bilen, har ju inget körkort.
Kanske är därför jag fick "Bonniers trafikskola" i julklapp...?
Fjortisparet (syrran och hennes kille) har varit tillsammans i 1 år nu och gav varandra gulliga saker i julklapp och jag fick Bonniers trafikskola.
Det kommer nog alltid att vara Jonas och jag...en sån här romantisk karl släpper man ju inte taget på i första taget.

I går var Jonas och jag i Nyköping, var tvungen att hitta något fint att ha på mig på nyårsafton. Hittade till slut inne på Gina Tricot, en svart (surprise!) klänning med tjusigt glitter på uppe vid urringningen...
Den fick duga.
Sen åkte vi och hälsade på Jonas mormor som bor på ett ålderdomshem i Nyköping. Hon hade ingen aning om vem jag var först när Jonas ringde och frågade om vi fick komma.
Men sen tjoade hon ut till hela personalen att här var hennes barnbarn och hans hustru!
Jag kikade på Jonas men han ville inte möta min blick...vet att sånt här är plågsamt för honom, höhö...
När vi lyckats slita oss därifrån så åkte vi raka vägen hem till min kusin Andreas och hans chick Åsa.
Där fick vi efterlängtad fika i form av kaffe och goda bullar som dom bakat.
Sen var det dags att åka tillbaka hem till Jonas mamma.
När vi kom in i trädgården undrade Jonas dumt nog för honom om det var kramsnö.
Det skulle han inte behöva undra länge till tyckte jag och började kasta snöbollar på honom.

I morgon åker vi tillbaka till Katrineholm igen och ska fira nyår där.
Dagarna har bara flygit förbi, men det är ju så när man har roligt...:)
Tack för att du läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0