Otur

Nu har jag haft sådär otur igen, och nej det är inte alls klantighet...faktiskt.

Vi ska till ett par kompisar på söndag och fika adventsfika, och då ska dom baka ett julgodis och vi ett annat.
Så jag tänkte försöka mig på att göra knäck igår kväll.
Hällde i grädden, sockret och sirapen i kastrullen och började att koka. Under tiden det kokade tänkte jag lägga upp knäckformar som jag visste blivit över från förra året.
Letade i skåp och lådor, tror ni att jag hittade några knäckformar?
Såklart inte.
Nu kokade ju knäcken redan så vad skulle man göra? Började leta efter smörpapper så jag skulle kunna hälla upp knäcken i en plåt.
Har inget smörpapper...nehe. Aluminiumfolie är allt som finns...
Får lov att ta det för knäcken börjar bli klar, häller upp i plåten och det stelnar snabbt.
Idag går det ju (såklart) knappt att äta knäcken. Om man inte vill få i sig en massa aluminiumpapper också förstås.
Pappret sitter som klistrat på knäcken och man får sitta och pilla bort det i sisådär 10 minuter innan man får i sig en liten bit.
SUCK!
Varför ska allt alltid gå så fel för? Jag VET ju att vi har knäckformar nånstans, är säker på det.
Bajs.
Det kan inte vara meningen att jag ska baka.

Idag fick jag hem min beställning från roligatröjor.se
Snabba bud för jag beställde den igår, en reflexväst till hundar och på baksidan står det Milton. Men nu ser det nästan ut som att den är för liten. Otur igen!

Apropå Milton så är det dags att hämta hem honom från dagis nu.
Jag väntar fortfarande på dom små söta jullapparna vi brukar få inför varje jul och sommarlov. Då man får fylla i hur ens hund ska vara ledig eller gå på dagis, precis som dom gör på riktiga dagis. Så sött! :)
Sen ska man fylla i med målsmans namn, haha.

Men nu måste jag gå.
Tack för att du läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0