Fredag den 13:de...

Så var det då fredag den 13:de. De flesta brukar tycka att det är skönt när fredagarna kommer, och det tyckte jag också när jag jobbade. Fredagarna var heliga då, man hade en hel helg (som alltid gick för fort) framför sig då.
Men när man pluggar så ser i stort sett alla dagarna likadana ut, om det så är måndag eller fredag eller vilken dag det nu kan vara.
Var i skolan idag, och jag fick äntligen tillbaka mitt prov. Fick VG på det, och det kändes skönt. Det är så typiskt mig att alltid gå och tänka på provet på hemvägen från skolan, om man kunde svarat annorlunda på någon fråga eller så kommer man på svaret på någon fråga man missat. Men ett VG var väl välkommet. :)

Vi gick igenom lite om Martin Luther idag, och medan vi satt som bäst och antecknade det läraren skrev på tavlan så hör jag att någon andas tungt men tänker inte mer på det. Men så hör jag någon ropa "Hjälp henne!"
Då har tjejen som sitter bredvid mig svimmat av och börjat kräkas. Jag och en kille i klassen får ner henne på golvet, killen verkar som tur är insatt i det här (tror att han jobbar inom vården, precis som de flesta andra verkar göra på Komvux...många i vården som vill byta yrke av nån konstig anledning....?) han säger att vi ska lägga henne på sidan. Tjejen bara ligger och blundar och vi vet inte om hon är vid medvetande eller fortfarande avsvimmad. Så jag frågar henne hur hon mår...och får till svar att hon mår mycket bättre nu.
Stackars tjej, alla blir knäpptysta och står runt henne som ligger på golvet, alla tittar på henne som att vi alla väntar på att en bomb snart ska smälla. Tjejen far fort upp och går ut till toan, sen får hon gå hem.
Just när det här hände så var man så insatt i hur den här tjejen hade det, men sen när lektionen fortsatte som ingenting hänt så skakade min hand när jag skulle skriva.
Läskigt när sånt här händer...tur att allt gick bra i alla fall till sist!

I kväll KANSKE vi får besök av syrran och hennes tjejer. Mitt äldsta syskonbarn är bjuden på fest i kväll och Stenbock som hon är (precis som jag) så har hon världens ångest hur hon ska göra. Hon vill vara alla till lags, går hon på festen så tror hon att jag blir besviken, fast jag sagt till henne att så är det inte alls och vi hinner träffas resten av helgen. Och åker hon till mig så tror hon att tjejen som ska ha festen blir besviken...stackars liten.
Det kan tyckas som en kliché men jag tror faktiskt starkt på att det här med att ha svårt att bestämma sig, har med vårt stjärntecken att göra. Jag är Stenbock, J är Stenbock och min systerdotter...och vi alla kan ha jätteångest över att välja ibland. Vet att jag som liten kunde stå i en kiosk och stå och hålla i en Japp och en Daim i mina händer, och expediten frågade om jag bestämt mig....och jag stod och tänkte...o tänkte...nej det gick inte att välja! Det kan tyckas enkelt att bara göra ett val, men tänk om man gör ett val för livet!
Om man väljer Jappen, och så sätter man den i halsen...ja då önskar man nog att man valt Daimen i stället. :)

I morgon har i alla fall syrran och hennes barn kommit, och då ska vi gå och titta på High School Musical.
Och ja...det är för barnens skull. :)
Som moster så gör man ju allt för sina syskonbarns skull, det gör nog ni också sen när ni fått syskonbarn om ni inte redan har det.

Trevlig helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0