Historia...zzzzz!

"Det gamla systemet med småbönder som soldater fungerade inte....zzzZZ...öh!...oj... Sådana soldater var ofta mer lojala till sin general än till den romerska staten."
Jamen ni hör ju. Vad ÄR detta för tråkigt trams? Historia kallas det. Det här var ett litet utdrag från min bok, om man bortser från snarkningarna då...dom la jag till. (Nähä?!)

Ja, hela den här dagen har handlat om att plugga. Har varit i skolan en liten sväng också, det blev man ju inte direkt klokare av.. fick bara mer panik för vi fick ÄNNU fler papper och skulle skriva ÄNNU mer fakta än dom 1000 sidor vi redan har att läsa! Fan gick jag dit för?

Vad har jag gjort annars?
Tja...pratat med katten. Kom på mig själv med att sen när jag sagt mitt så sitter jag och tittar på honom precis som att jag väntar på att han ska svara...vad säger man? Freak.
Han har fått mask igen efter att ha varit på landet en helg, tjoho. Fast jag tror snarare att det är latmasken som tittar ut ur rumpan på han.

Ja, nu har jag haft min lilla paus, dags att ta tag i pluggandet igen då....
Det har varit väldigt fint väder ute idag...eller nä förresten det har ju varit mulet ute hela dagen. Fan.
Vad ska jag skriva om då? Nä, jag kommer inte på nåt. Får gå och prata med katten en stund i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0