Onsdag

Åh vilken seeg dag det har varit idag!
Som vanligt så har vår tampongkäkande hund varit på dagis, och J varit på sitt jobb så bara jag och katten har varit hemma och glott på varandra.
Han är lite småsur på mig (visste inte att katter kunde vara så långsinta), hade så vansinnigt tråkigt förut idag. Så råkade jag hitta gamla barnkläder som jag för jättelänge sen tänkte ge min systerdotter när hon var liten, men så var dom kläderna för små...och det har aldrig blivit av att jag lämnat tillbaka dom. Tänkte att jag skulle kunna ha dom på mitt framtida barn kanske, om jag får en dotter vill säga.
Men fram till dess så fick idag katten prova dom...


"Rädda mig någon?!"


...är han inte söööt? Åh.

Som straff för de här bilderna så vägrar datorn ta tillbaka till den andra skrivstilen jag hade..
Den stackars kissen behövde såklart inte ha dom här kläderna på sig särskilt länge, jag lovar!

Resten av dagen har gått åt till att plocka i ordning här hemma och tvätta kläder...
Brukar oftast vara Jonas som sätter igång tvättmaskinen, och när jag ska göra det för en gångs skull så vägrar luckan att öppnas när den är klar, så jag får köra om en gång till.
Likadant när jag skulle dra ner persiennen i fönstret på J:s sida av sängen. Brukar alltid vara han som gör det precis innan han lägger sig, men nu skulle jag göra det en gång...vad händer?
Jo, persiennsnöret fastnar i handtaget till vattenbunken som vi vattnar blommor med, och självklart är det vatten kvar i så det bara sprutar vatten överallt när bunken gungar högt uppe i taket...

Och så har jag färgat håret idag, jag är ju blondin egentligen men trivs bättre i brunt för jag känner mig som en albino i ljust. Får ju färga mina ögonbryn också för annars så syns de inte...hur stor är chansen att man ska bli ljus när man hade en svarthårig pappa och en mamma som inte heller är speciellt ljus...syrran var först i mammas mage, tror att hon snodde åt sig all pigment som fanns att ta...


Såhär blev det...och att jag ser helt pyskopatisk ut i blicken på bilden kan ni ju försöka att strunta i...
Titta på håret!

Sen har det blivit en promenad också, skönt att röra lite på fläsket. Passade på att hämta vovven i samma veva. Fröknarna verkar ha svårt att sluta älta att Mille spydde upp tamponger häromdagen...kanske inte är så vanligt iofs, men de har frågat varje dag nu sen det hände om det kommit något mer. Kul att kunna bjuda på årets händelse för vissa...

I kväll blir det Tacosallad och till efterrätt blir det de manliga läkarna i "Greys anatomy" kl 21. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0