Söndag - utskitet lingon.

Gissa vem som känner sig som ett....utskitet lingon idag? Jag!
Vaknade med halsont och rösten var nästan helt borta, och nu i kväll har jag fått höjd temp.

I går var vi på bio i Heron City med två vänner, Sofia och Per-Åke.
Vi såg "Disneys En Julsaga", J som är emot allt som har med julmys att göra (han skulle bli helt grön i ansiktet och hans huvud skulle gå runt flera varv runt runt om han gick till Åhléns och såg allt deras julpynt nu.) var lite skeptisk i början till den här filmen. Men han tröstades sen av att filmen var i 3D.



Och vi tyckte båda att den var bättre än vad vi trodde att den skulle vara. :)

I dag har vi åkt i vår lille pruttipangpang (bil) och letat efter ett ställe där vår "mördarhund" kan få springa fritt.
Till slut hittade vi ett ställe, Kersön. Man fick iofs inte ha Mille lös där men en promenad skulle man ju kunna ta...
Vi hann gå en bit, men sen så blev det lerigare och lerigare så vi bestämde att vi skulle hitta ett annat ställe.
Men jag hann fota Mille lite:

Mördarhund. (svarta strecket mellan ögonen är kopplet)

Ja...nu ser det ju inte så speciellt lerigt ut på bilden, men det här var innan vi kom till det leriga stället...

Vi pruttade vidare och hamnade till slut vid en skidbacke på Ekerö. Jag gick bara upp halvvägs för jag vågade inte längre för då skulle jag nog fått åka plingplongtaxi till sjukhuset. Men J och Mille gick hela vägen upp och försvann där, så jag gick tillbaka ner till bilen och satt och lyssnade på radion om kärleksrelationer. En "expertpanel" gav svar till lyssnare som skrivit in. Blev klok som en bok av att lyssna på det programmet. (Inte)

J fick med sig min kamera, så han knäppte lite bilder högst uppifrån backen:


Såhär ser en tråkig höstdag ut uppifrån i Sverige.... :/


Mille kollar in utsikten...

När vi kom hem så hade katten lagt en låååång korv precis vid ingången till hallen.
"fuck you för att ni tog med hunden och inte mig" betydde nog det.

Så i morgon får vi väl göra ett kattäventyr, åka till hundön eller nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0