Störig fjortisgranne

Vaknade tidigt idag för jag skulle ut med Millepille (vovven) på morgonkisspromenix.
Jag har aldrig varit någon morgonmänniska, kan låta som lögn men sen vi skaffade Mille och man varje morgon vaknar av en superglad, söt, underbar hund som bara överöser en med pussar så man varje morgon kommer på hur störtkär man är i sin vovve, då kommer man upp om klockan så är 5 på morgonen.

(När jag var tonåring så vet jag en gång när jag hade två kompisar som sov över hos mig när jag bodde hemma hos mamma, min dåvarande hund spydde på dom och deras madrasser och dom försökte få mig att vakna och sa att min hund spytt, men tror ni att jag brydde mig? Jag vände mig bara om och försökte sova vidare...var nog inte så poppis hos dom resten av den dagen...)

Fast när det är kväll och klockan närmar sig 23, då är man inte lika kär....då slåss man med sambon om vem som ska ta ut Mille i stället, till slut tittar Mille desperat på oss båda och ger ifrån sig ett tjut att "ge er för faaan jag måste kissa nuuuuu!". Stackars hund. Stackars sambon som alltid förlorar.

Idag har vi varit och tittat på "Kvarteret Skatan" på Rival på Söder. Ni vet det där som gått på TV för ett tag sen med David Batra, Johan Glans, Anna Blomberg m.fl
Dom var lika roliga på scenen! :) Vi satt längst fram, och Vanna tittade på mig 2 ggr och log.
(Efteråt bytte vi nummer och så har vi planerat hur vi ska dumpa våra sambos, japp japp.)
Nej men allvarligt talat. Bra var det, önskar att det var ogjort.
Fast jag har bokat biljetter som en galning till olika föreställningar och grejer som ska vara under vintern,( kanske är DÄRFÖR min plånbok är så tom kom jag på nu...aha.) bara för att vintern snabbt ska gå över utan att man dör av tråååk.

Hade tänkt att man skulle gå och lägga sig nu, men grannen verkar ha fest inne hos sig...enmansfest. När jag var ute med Mille så tittade jag upp i grannens fönster och det var bara han själv hemma verkade det som, och han hoppar och sjunger och spelar schlagers så det står härliga till. Och Jonas och jag gnäller som två pensionärer, Jonas går och lägger sig nu för han har ont i huvudet, och jag ...ja jag sitter ju här och gnäller...:) Skrämmande så fort det gick mellan att själv vara en fjortis som alltid spelade hög musik hemma instängd i sitt rum, till att vara en som surt stirrar mot väggen till grannen när man tycker att dom väsnas för mycket...

Men ska nog göra ett försök att somna i alla fall.


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0