Torsdagkväll...

Puh, äntligen hemma.
Ja, vi har bara varit till affären men det var en pärs bara det. Först skulle J och jag hitta en plats att ställa bilen på innan vi kunde gå till affären, för han kom direkt från jobbet. Och den här parkeringen var dessutom tvungen att vara laglig,(ja, det är inte det lättaste att hitta här i Sthlm) för J ska vara bort hela dagen i morgon och kommer hem på lördag.
Och ni vet ju nu hur det låter när vi ska parkera...

J:Visa med händerna hur mycket plats det är kvar att köra framåt och bakåt.
N:*står och surar med händerna i fickorna*
J:Men visa då!
N: Men du gör ju precis tvärtom mot vad jag säger!
J: Ja men det är ju jättesvårt!
J stänger av bilen när han tycker att han står bra och går ur. Han står helt snett med bilen.
N:TYCKER du att du står bra nu, eller?!
J:Nej, men du får visa den här gången. Du ser ju hur det blev.
N:Ja, du suger på att parkera.
J:Men vad fan...
N:Du får klara det här själv, jag går och handlar nu. Hejdå.
J:Nej! Visa nu bara hur jag ska göra så går vi tillsammans sen.
Jag suckar tungt och börjar visa med händerna, vips så är bilen på plats och vi går och handlar.
Och nu har vi kommit hem.

Har lärt mig en ny sak idag:

Ja, VISA-kort KAN funka även efter att det simmat runt i toalettskålen några varv.
Men det bör kanske inte hända fler gånger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0