Vasamuseum och High School Musical.

Oj...nu var det rätt länge sen jag skrev sist. "Har du varit borta?" tänker du...
JA det har jag faktiskt! Erkänn att du känt att en liten meningslös bit i ditt liv har fattats de här dagarna? Nähä..inte det.
Nåväl.
Syrran och hennes barn kom hit i fredags (jag vann över snorvalpen som min systerdotter är kompis med, hon valde MIG, mohaha..) Så gick vi på "High School Musical" i Göta Lejon i lördags, syrran och mina syskonbarn (och jag också för den delen) tyckte att det var jättebra och båda tjejerna eller i alla fall en av dom, är kära i Kevin Borg nu...och jag menar inte syrran...
Och så blidde det kväll och jag följde med dom tillbaka till Katrineholm.

På söndagförmiddag så fikade jag med min kompis Hanna-Liisa som fyllde år.

På måndagsförmiddag så fikade jag med min kompis Annika som inte fyllde år.

Och idag har jag varit på Vasamuseet med min Komvuxklass.
Fattar inte poängen att vara stolt över vårt Vasaskepp som hann åka 1500 meter innan det sjönk ungefär vid Gröna Lund...är det något att hylla verkligen?
En sån sak borde väl glömmas bort så fort som möjligt?
För övrigt så stank det gammalt inne på museumet och det var kallt där inne så man gick med kronisk tuttfjång i över 2 timmar.

På hemvägen från Vasamuseumet så lovade jag mig själv att när jag kom hem så skulle jag öppna min historiebok.
Jag kom hem...slängde ett öga på den...tittade på datorn...gissa var jag hamnade?
Hopplöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0