Allt om inget

Det värsta om man kan säga så, med att plugga är nog att man inte direkt har någon att prata med på hela dagarna. Är ju som sagt bara 2 timmar i skolan, så när jag är där så pratar man ju såklart. Men sen är det ju resten av alla timmar på dagen som man är ensam, tills J kommer hem mellan 18-19 på kvällen.
Så sen när J har kommit och vi har ätit mat för kvällen, kollat på TV, suttit vid datorn en stund och det är läggdags då är jag VÄLDIGT pratsugen. Men eftersom det inte har hänt något speciellt på hela dagen så brukar det vara VÄLDIGT låg...vad ska man säga...kvalité? på det vi (jag) pratar om. Som igår kväll när det lät såhär:

*Tystnad*
N: I morgon ska jag koka ägg...
J: Åh. Vad roligt...
N: Ja...
*Tystnad*
N:Oj.
J: Vad är det?
N:Din snorränna syns i mörkret också.
J: Mmm, du kan vi inte sova nu?
N:Jo, vi ska väl det....godnatt då.
J:Godnatt.

En stund senare

N: *viskar* Sover du?
Jonas börjar snarka högre och gör allt för att jag ska tro att han sover. Sen låg jag väl en timme efter det och tyckte synd om mig själv, jag får aaaaaaldrig prata med någon. :) Undrar varför.

I går åkte vi en liten sväng till Kungens kurva också vi gick till Heron City för där har dom massor med goa restauranger att välja bland, mumma. Jag hittade "Grekiskt kolgrill" så det blev fläskkarré, pommes frites, tsasiki och sallad. Mums! Hade glömt att äta något på dagen så det här smakade riktigt bra.
Sen så handlade vi på Willys och så när vi skulle åka hem, så märkte vi att lyset på Jonas sida inte funkade. Så då fick vi åka till Jula också och köpa ny lampa för att inte polisen skulle stoppa oss o ge oss böter.
Jaha, sagt och gjort så köpte vi lampan och parkerade så gott vi kunde under ett gatulyse för att se något i mörkret.
Vi blev stående där en bra stund, var nästan själva på parkeringen när vi väl fått dit lampan i ett JÄTTETRÅNGT utrymme...omöjligt ju.
Sen åkte vi äntligen hemåt och lyckades faktiskt hitta parkering på en gång, på vår gata dessutom. En trång sådan så jag fick gå ur bilen och säga hur han skulle göra. Vi är alltid så gulliga mot varandra när vi hjälps åt med parkeringen:

N: Men du måste ju vrida ratten mer åt vänster fattar du väl?!
J:Men jag vrider ju så mycket jag kan!
N:*mumlar* Gör du ju inte....
J:Men säg i stället hur jag ska göra nu!
N:Hur fick du körkort egentligen?
J:Kan jag köra framåt nu eller?!
N:Men du får väl titta lite själv också! Du kan ju inte BARA lita på mig!
J:Jag tittar ju!! Skiter snart i det här!

Sen kom vi äntligen hem till våra älskade husdjur som alltid blir tokglada när man kommer. :)
Ja...det var min torsdag det...

Och nu kära vänner så ska jag ta och koka lite ägg..

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0