Bajspåsar och bio

Har precis kommit hem efter en snabb lunch med Cecilia, gått runt och gluttat lite på saker inne på Åhléns, tog en fika där också för att få tiden att gå lite. Man får nämligen hämta hem sin hund först klockan 15 på dagarna, så det var bara att vänta...
När jag sen hämtat min hund så ser jag på hela Milles stil att gå att här ska snart skitas. Tror ni att jag hade någon skitpåse med mig? Nä.
Så vad gör man då, när hunden väl sätter sig i båge och klämmer ut en korv?
Man börjar spela teater för att människorna runtomkring en ska tänka att man, för det mesta i alla fall, är en ansvarfull människa som, för det mesta i alla fall, plockar upp skiten efter sin hund.
-Nämen Miiiiiiilleeeee, inte nu IGEN! *djup suck* du har ju nyss skitit jöööö!" (det har han inte)
Milton tittar oförstående på mig varför matte helt plötsligt står och ylar, hon brukar ju inte säga nånting bara plocka upp och så går vi vidare. Men inte den här gången, för matte har ingen påse och människorna på gatan blänger på henne och tänker att hon är en såndär som minsann inte plockar upp efter sin hund, äckligt!
Så jag står och ylar vidare, och skakar på huvudet precis som att jag hade världens omöjligaste hund som skiter som många gånger på raken. Sen tittar jag mig omkring, skönt ingen kvar i närheten. Då går Mille och jag sakta vidare hemåt, men försäkerhets skull så fortsätter jag en liten stund till.
-Mille då, hur många påsar ska matte behöva ta med egentligen?!
Han ligger och tuggar på sin tuggleksak och är fortfarande omedveten om vilken hemsk matte han har.

I går var jag på bio med J och hans brorsa. Vi åkte till Heron City och såg "Inglourious Basterds", en film som handlar om nazisttiden med b.la Bred Pitt och Austin Powers (Mike Myers). Den var faktiskt jättebra, så om har du inte sett den så rekommenderar jag den verklisch. Dock äckelvarning några gånger...
Efter bion så gick jag och bröderna brorsa till restaurangvåningen i Heron City och åt lite mat. Vi hade alla vräkt i oss en massa godis, så egentligen var nog ingen av oss särskilt hungrig.

Sen åkte vi raka vägen hem J och jag.


Ikväll ska jag se om det går att övertala J att vi ska börja tapetsera, för vi har nämligen inte ens börjat än...
Spänningen är olidlig...ska J få sova på soffan eller inte...?
Vi får göra upp det kvinna mot man när han kommer hem sen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0