Betygsamtal

Har precis kommit hem från skolan, rastat vovven och nu sitter jag här med datorn i knät igen. Vi hade betygsamtal idag för Samhällskursen är slut nu, 9 veckor har bara rusat förbi. Vi fick tillbaka våra inlämningsarbeten vi gjort och lite sådär. Så nu vet jag vad jag har fått för betyg i Samhällskunskap, japp japp.

Det var meningen att vi skulle åka och hälsa på tillverkaren av Mille idag (hunduppfödaren kan man också kalla det.) men Milles halvstorasyrra var magsjuk och skulle kanske behöva komma till veterinären, så det blidde inte så idag. Vi bestämde att vi skulle komma dit på torsdag istället.

Jonas trimmade Mille lite igår med saxen bara för att vi är så rädda för vår hunduppfödare. I bland när man ser Mille kan man tro att det är ett troll vi har köpt, och ibland är det så illa så det inte alls riktigt går att sätta fingret på vad han är för något. Det har hänt när vi varit ute på promenad med honom och andra hundägare har stannat (det här var på den gamla goda tiden, innan Mille fick för sig att han måste hoppa på alla fyrbenta varselser.) och dom frågat vad Mille är för ras.
-Cocker spaniel, säger vi.
Varav den andra hundägaren tittar storögt på Mille och sakta säger "jahaaa...det ÄR en cocker?" och liksom vänder på huvudet och inte släpper blicken från Mille.
Häromdagen var jag inne på hunduppfödarens hemsida, och där fanns det en bild med på Milles pappa.
Ja...vad ska man säga?  Ni ska få se själva...



Sådan fader, sådan son...det är Milton till högst upp och hans pappa Frost nedanför.

Nu tänkte jag ta och laga till lite mat, blir nog spagetti o köttbullar a la lux.                                                                                                            
Mitt betyg i Samhällskunskap?

MVG!!!!!!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0