Händelserik lördag

Vi var som sagt på O´Learys igår och skulle äta buffé och kolla på fotboll.
Jonas och jag var dom som först kom dit av alla, så vi satt där och stirrade på varandra ett tag, och började osäkert äta på popcornen som var utställda i skålar på borden. Och vi beställde varsin öl, fortfarande ingen hade kommit än. Vi hann undra några gånger om, om det blivit inställt och om vi hade kommit rätt. Men sen dök det upp ett helt gäng, dom hade tydligen haft en förfest hemma hos födelsedagsbarnet. Då kunde vi andas ut, vi HADE inte nallat på någon annans popcorn sicken tur.


Födelsedagsbarnet Maria t.v och Stina t.h

Det dök upp fler och fler människor och till slut var vi nog runt 22 stycken i en trång lokal. Vi började plocka mat från buffén, det var kyckling, revbensspjäll, sallad, bröd, tacochips och diverse såser. Gott som attans, vi åt med hjärtans lust och sa inte många ord för vi hade fullt upp med att tugga.

Sen klockan 20 skulle fotbollen börja. Sverige - Danmark, vi märkte på våra festarkompisar att det var en viktig match. Sverige MÅSTE vinna för att komma med i VM, inget annat var tänkbart.
Som tur var hade jag en som var lika ointresserad av fotboll som jag bredvid mig, Sanna.


Sanna och jag.                                                  


Vi frågade varandra lite försiktigt om den andre kunde några spelregler, men nää. Vi visste att det fanns något som hette "Hörna" och "Offside", men NÄR det var "Offside" visste vi inte. Fanns ju inget tydligt streck som visade det, hur kan man då veta liksom?
Vet inte om ni såg matchen, men Sverige fick två ogiltiga mål och dom superintresserade fotbollsfantasterna tog till grottemännisko-vrål och började fäkta med armar och ben. Jag fick en rak höger i armen av en galning som var helt svart i blicken. Han vrålade "jääääävlaaaa sopa, ni kan ju för f-n inte spela fotboll!!!". Sanna och jag började fantisera om hur det skulle vara att bo ihop med den här killen. Tänk om man råkat glömma ta disken eller något, och så kommer den här charmknutten och börjar vråla "jääääävla sopaaa!". Och vi  "åh förlåt, förlåt ska genast börja diska." Okej, det här låter kanske inte så roligt nu, men vi hade väldigt kul åt det igår. :)

Sverige förlorade matchen med 1-0. Lokalen blev helt knäpptyst, och inte ens grottemänniskorna hade något att säga. Efter 10 minuter så var nästan hela lokalen tom.
Efter cirka en timme dök Victoria och Frida med sällskap upp. Vi blev sittande där ett tag till sen bestämde vi att vi skulle gå vidare och ta en drink nånstans.


Frida, Victoria och Victorias barndomskompis Petra.

Vi gick till "Fridays" och det var smockfullt med folk där. Och jag behövde inte visa leg, haha! Tror det var första gången någonsin, DET gjorde min kväll kan jag säga. När vi väl kom in så beställde vi varsin drink (jag tog Mojito) och blev stående runt ett bord och musiken var så hög så det gick knappt att prata heller. Men vi stod där runt bordet och slängde med våra lurviga och viftade med rumpan i takt (det fanns inget dansgolv).
Men det blev inte så mycket roligare än så, så jag tog sista bussen hem efter att ha varit där i nån timme. Men det var jättekul att träffa alla gamla jobbarkompisar (Maria, Stina, Victoria, Sanna och Frida.)

På dagen innan festen var Jonas och jag på tapetjakt. Vi hittade en lila tapet som vi är nöjda med, sen ska vi hitta en vit också men det var desto svårare. Vi skildes åt lite åt skilda håll, så bestämde vi att vi skulle ses vid bilen. Jag kom (som vanligt) först till bilen, men det var så fint väder ute solen sken och himlen var blå så det gjorde inget. Sen såg jag att Jonas kom. Han har jättelätt att hitta när vi är utomlands och i främmande städer, men när vi är i en bilparkering så slutar hans lokalsinne att fungera. Han går ALLTID åt fel håll, och det gjorde han nu också. Jag såg honom hela tiden, men jag hade faktiskt ingen lust att ropa efter honom, det var ju sol ute! Jag stod och kisade mot solen och la ett öga på honom ibland "Åh vad bra, nu gick han åt fel håll igen då får jag stå här ett tag till." tänkte jag. Han gick säkert runt en kvart innan han till slut flåsandes kom till bilen. Jag frågade honom om han tyckte att bilarna på parkeringen var fina. Det tyckte han.

Idag ska vi NOG försöka oss på att tapetsera lite mer i hallen. Och i morgon ska jag få mitt betyg i Samhällskunskap! Spännande spännande! :)
Tack för att du läste detta.

Kram på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0