Tack för en rolig dag

Viiiiilken härlig dag, är helt trött nu efter att ha traskat runt på stan de mesta av dagen, följt med syrran och barnen till tåget, gått promenad hem, släppt en bomb på toa och nu sitter i sängen med datorn i knät.
Pust! :)

Min dag började kl 7.00 i morse, Mille hade som vanligt snott det mesta av sängen och jag låg i nån konstig ställning och höll på att få kramp lite varstans. Klockan 9 skulle min Historialektion börja...men morgonen gick snabbt och rätt som det var satt man vid skolbänken och diskuterade antika Grekland. Nu vet ju inte jag så himla mycket om det...så okej....jag lyssnade och satt med förvånat, vidöppen mun och dregglade när resten av klassen diskuterade. Jag har hamnat i nån slags klass full med överintelligenta robotar som kan allt redan. På den här roboten (mig) så är lampan på huvudet släckt och det står "error" i fönstret som finns i ögonhöjd...
Men det är aldrig försent att lära sig, är i alla fall därför JAG går Historia...samma med Samhällskunskapen gick ju bra till slut...

Efter skolan så skulle jag möta systeryster och hennes två bihang på stationen, deras tåg var försenat. Men jag blev underhållen av en tjej som verkade vara i en helt egen värld, hon stod och dansade "sexy moves" på perrongen. Ingen annan än hon hörde musiken som verkade dåna i huvudet på henne....kul för henne.

Till slut kom tåget och 2 sekunder senare satt tjejerna som fastklistrade med armarna runt midjan på mig.
Vi bestämde att vi skulle gå hem till oss en stund innan vi gick ner till stan igen.

Syrran hade köpt ett jättefint halsband till mig som jag fick när vi kom hem. Tack syrran! Ska alltid ha den på mig och tänka på dig när du inte är här.

Senare på kvällen när J hade slutat också så gick vi och såg "Upp" på bio. Tror att vi vuxna tyckte att den var rolig i alla fall (förutom syrran som somnade lite då och då under filmen!), och barnen tyckte att den var "sådär".
Efter filmen var det nästan bara att gå raka vägen till tåget igen. J och jag tog en promenad hem sen, han beklagade sig över att han ätit för mycket godis under biobesöket.
Men så ville han under vägen hem köpa 2 korvar som han sen vräkte i sig, när han hade hela munnen full sa han "Oj...jag var visst lite hungrig i alla fall..." Jag fick inte i mig en bit till, är fortfarande proppmätt. Och nöjd och glad över att fått träffa syrran och tjejerna hela dagen.

Tack för en rolig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0