Historialektion, dagis och hemmafix.

Idag var första Historia-lektionen i skolan, helt ny klass ingen från gamla Samhällskurs-klassen. Men det gör inget, då lär man bara känna nya människor.
Vi fick sluta lite tidigare för att vi skulle köpa Historieboken som vi skulle börja använda nästa gång. Men jag åkte till jobbet i stället för att köpa bok, kan ändå inte komma på lektionen på fredag (jobbar då) så jag har ju hela helgen på mig att köpa boken.

Väl på jobbet så var barnen utomhus. "Godmorgon" kvittrade jag till alla jag såg. Inte många barn svarade, utan en pojke som (helt ärligt!) sa:"Min mamma har jättestora tuttar."  "Jahaa....spännande", sa jag.
Han fortsatte:"Jaa, man kan nästan vinka med dom." "-Mmm...du jag ska gå in och byta om nu!"
Kanske är tur att föräldrarna är lyckligt ovetandes om vad deras barn säger på dagis...

Ska ju ha fest på lördag så vi har börjat panikfixa lite här hemma för allt är i en enda röra just nu. Har precis bytt gardiner t.ex är väl sisådär 2 år sen vi bytte sist, så det var på tiden. Sen försöker jag FORTFARANDE övertala J om att vi ska börja tapetsera nån gång, men det går trööööögt. Får man sälja sin sambo på Blocket?
Drömmer om en händig karl som efter att bara blivit bedd EN gång säger "Javisst älskling" och med ett leende tar fram tapetrullarna och sätter upp tapeten. Okej, han behöver inte le...
Han måste ju också vilja få upp tapeterna nångång, vi har ju redan köpt dom. Det är ju inte så att dom en dag tröttnar på att ligga i rullar på bordet och sätter upp sig själva.
Nu sätter han sig vid datorn också! Nä nu jälar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0