Ja se det snöar...

"Det snöar skitmycket! Lova att vi åker till ett varmt ställe i vinter." Så stod det på sms:et som väckte mig i morse det var J som skrev. Jag ville inte titta ut genom fönstret när jag läst färdigt sms:et, i stället la jag ner huvudet på kudden igen och blundade. Blundade och försökte minnas tillbaka till dom härliga dagarna vi hade i somras. Jag såg framför mig hur J, mina syskonbarn och jag badade och stänkte vatten på varandra och skrattade. Jag minns vår bilresa ner till Amsterdam, dom ljumma härliga kvällarna man kunde ha kjol och linne på sig under kvällspromenaden med Mille. Nu var allt det roliga slut, nu snöade det. Suck. En låååång mörk, iskall, hal och jävlig period framför oss har vi nu, minst ett halvår. Usch vad jag hatar att bo i det här landet i bland.

Om man nu ska försöka att vara lite positiv så...hm...julen är ju rätt mysig (panikköpa en massa julklappar som kostar en massa pengar), det är ju mysigt att sitta inne och titta ut när det snöar (några dagar senare är den fina snön modd eller slask), det ser mysigt ut med adventljusstakarna som reflekterar mot snön när det är mörkt ute (det är snarare isen under snön som syns, isen som jag ska göra illa mina knän på sen.)
Såå, jag fick ju fram några positiva saker i alla fall vintern kanske inte är så dum i ändå.

Idag tänkte jag prova på vårt nya Xbox-spel som jag köpte på Media markt i går.



Måste träna lite nu så jag kan spöa skiten ur J sen. ;)

Tack för att du läste detta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0