Om 10 dagar smäller det...

Det hela började hemma hos morfar och mormor när mormor fyllde år. Syrran hade precis tatuerat sig och visade upp den för vår moster och vår kusin och hennes kille som även visade sina. (Kusinen och killen alltså, inte mostern...) Jag har inte tatuerat mig så jag hade inget att visa, så dom andra började undra om jag funderade på att göra det nångång. Då sa jag att OM jag skulle tatuera mig, så skulle jag göra något som en liten hedring till min döda pappa.
Dagarna gick och sen ringde min galning till syrra och lät väldigt hemlighetsfull.
-Heej...vet du vad JAG har gjort?
-Nää...?
-Jag har ringt och beställt tid åt oss så den 31 okt ska vi tatuera oss, hihi.
-Oj...
-Ja, så nu får du titta ordentligt på vad du vill ha, och du det är INGET tvång utan jag ringer och avbokar om du vill det.

Har ju gått och tänkt på det att man kanske skulle göra en symbolisk grej för pappa, och nu när man kommit såhär långt så känns det ju korkat att banga. Sen har jag ju suttit och stirrat mig galen på "L.A inc" och "Miami inc" det är två program där man får följa skitduktiga tatuerare och deras kunder. De flesta kunder vill ju göra just en "symbolisk grej" så det är nog där min tanke började.

Nu har jag även skickat iväg vilken bild jag vill ha och skrivit beskrivning hur stor den ska vara och allt till tatueraren. Så nu är finns det ingen återvändo...om 10 dagar smäller det!

Mamma är skitsur för att jag ska tatuera mig, känner mig lite som en tonåring på nytt. :)
På hennes tid var det minsann bara bovar och banditer som hade tatueringar, och hon tycker det är okvinnligt.
Hon blir väl galen om jag en dag kommer på att jag ska göra en symbolisk sak för hennes skull, haha. :)
Ja...så både syrran och jag är ju tatuerade snart så jag antar att hon då har 2 söner snart i stället för 2 döttrar om vi är så himla okvinnliga. Två banditer till söner...:)

Tänkte visa er också hur jag tänkte att min tatuering ska se ut...

Den här rosen ska jag ha, och den ska vara gul...

....och det här kinatecknet som betyder "Pappa"..fast det ska vara svart.



Visar bild sen på resultatet.


Kommentarer
Postat av: susanne

Nu har jag oxå bokat tid!!! Den 24:e nov ska jag äntligen göra den tatuering jag planerat i evigheter =). Puss och kram

2009-10-24 @ 12:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0