Stress stress....

Oj oj oj, vilken dag det var igår.

Hade ställt klockan på 8 och så gick jag ut på en liten promenad med Mille.
När vi kom in igen så kändes det som att jag inte har tid att lägga mig igen, var alldeles för ivrig för det.
J sov fortfarande men jag satte mig vid datorn och började leta musik som skulle spelas på festen.
Efter en stund framför datorn vaknade J, och då hade jag börjat tapetsera i vardagsrummet. Han stod och bara glodde på mig som att jag inte var riktigt klok. Men jag kände mig så stressad, fanns så mycket vi skulle göra den dagen och så lite tid.
J märkte hur stressad jag var, så han sa att jag skulle skriva en nota så kunde han åka och köpa maten som vi skulle ha under kvällen och samtidigt köpa målarfärg.
Han for iväg och jag kämpade vidare med tapeterna...använde nog alla svordomar som finns...

J kom hem igen med mat och målarfärg, och tog på sig kläderna och började tapetsera han med. Då började jag att måla väggarna i vardagsrummet. Plötsligt pep mobilen till, det var min kompis Hanna som skrev att hon var på väg till Sthlm nu och sa att jag kunde möta henne vid halv 1. Bra, tänkte jag då har jag en timme till på mig att måla innan jag ska byta om och möta henne. Men den timmen gick väldigt fort och vi hade fortfarande väldigt mycket kvar att göra. Väggarna skulle målas en andra omgång och J var inte klar med tapetseringen. Sen skulle jag hinna städa också, och handla grejorna som J hade glömt. Och nu skulle jag även möta upp Hanna vid stationen...
Men som tur var så gick det att övertala Hanna att hon kunde försöka ta sig hem till oss på egen hand. Jag förklarade så gott jag kunde och hon hittade hem till oss.
Hon satt och bara tittade på oss när vi höll på där. Jag var vitprickig från topp till tå, 4 timmar senare skulle festen börja. PANIK!
Men till slut så hann vi i alla fall klart, om man bortser från en vägg som fortfarande är grön. Men det kändes SÅ skönt när tapetseringen blev klar och möblerna kunde ställas på plats igen.


Vi är nöjda med resultatet...

Sen fort fram med dammsugaren och skurhink och svabb, sen kasta sig in i duschen....sen handla och sen börja med maten. Nu var det cirka en timme kvar tills folk skulle börja dyka upp.
Jag hade fått värsta huvudvärken för jag hade inte hunnit äta frukost eller lunch, knappt druckit något under hela dagen...bara stress stress...
Men tack vare att Hanna var en ängel som hjälpte mig jättemycket med maten så hann vi till slut göra maten klar innan gästerna kom. Vi var 8 stycken tjejer som satt runt bordet och mumsade i oss Tacos. Även fast man varit med och lagat maten själv och man brukar vara självkritisk då, så smakade det faktiskt jättegott. Antagligen för att man inte ätit något tidigare under dagen.
Sen satte vi oss i soffan och snackade och lyssnade på musik.

Från vänster: Frida, Sanna, Victoria och Maria.

När klockan närmade sig 23 så började folk att röra på sig för att de inte skulle missa sista bussen hem.
Kvar satt Hanna och jag i soffan och glodde på varandra en stund...kände mig helt tom i skallen, nu var allt över och stressen var som bortblåst...även huvudvärken.
Själv tycker jag att det blev en lyckad kväll, jag hoppas att även mina gäster tycker detsamma.

I dag gick Hanna och jag runt på stan, tog en fika och tittade runt lite i affärer. Vi var båda på jakt efter nya vinterskor och hittade ett par på Din sko, som vi båda ville ha...så vi köpte likadana skor.
"Kompisskor" kallar vi dom för, hihi.

Hanna

Nu har Hanna också åkt hem, och jag ligger här i min säng och ajar mig över min onda rygg som jag fått efter att stått böjd halva dagen igår med penseln i handen...
Men vill man ha det fint...får man lida pin...eller nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0