Trimmartider hej hej...

Jonas rakade ju Milles huvud häromdagen men han gjorde inget på resten av kroppen. Så den stackars hunden har gått hela dagen och sett ut som en köttbulle med ärthuvud. Till slut orkade jag inte se eländet längre så jag fångade hunden och gick raskt fram till husse, som i vanlig ordning parkerat sig framför datorn efter jobbet.



Mille VET att hans trimmarverktyg finns i översta lådan i vårt skåp så han såg med skräck i blicken hur jag gick mot skåpet och drog ut lådan. Han försökte slita sig ur husses famn men den stackars Cockerns köttbulletid var slut, här skulle trimmas! Inte lätt att vara Cocker alla gånger...
Vi fick bort tuss efter tuss och vi började se en ljusning, hunden började likna en hund igen!

Vi har antagligen Sveriges lataste katt hemmaboende hos oss, han gör inte många rörelser på en dag. Och som vanligt låg han på skrivbordet och jäste. Vi tänkte att vi skulle se om han skulle röra på sig om vi la Milles päls på honom, vi la dit mer och mer men tror ni att katten orkade bry sig? Nää...


Sveriges lataste katt med Millepäls på sig.

Efter trimningen får Mille alltid glädjefnatt och börjar tokspringa runt i lägenheten. Tror att han tycker att det är lika skönt att det är över som vi tycker. Det är en ständig kamp att trimma honom, får han en minsta chans att rymma så tar han den. Även den här gången rymde han och börjar han springa i lägenheten och J springer efter och tjoar. Några sekunder senare blir det knäpptyst och J kommer tillbaka med en VÄLDIGT sur hund i famnen.
Han är fortfarande inte riktigt klar, eftersom han tycker att det är så himla jobbigt att bli trimmad så tar vi en halvtimme i taget lite då och då i stället för att han ska stå och pinas i flera timmar på raken.

Såhär fin blev han i alla fall efter gårdagens trimning:



Idag är det i alla fall tisdag.
Har en känsla av att det här blir en riktig SLAPPARDAG! Har inte ens klätt på mig än, klockan är snart 12, har avbokat mitt träningspass idag (ajabaja). Men det är så skönt med såna här dagar ibland, särskilt när man haft en jobbig period i skolan som hastigt och lustigt bara tar slut. Nästa vecka drar det igång igen så jag tycker jag är värd den här slappardagen.

Ha en bra dag du med. :o) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0