Begravning

I morgon är det begravning...
I dag när jag satt i skolan så hörde jag kyrkoklockor som ringde i en kyrka brevid och då kom jag tänka på vad som väntade nästa dag. Kände hur det knöt sig i bröstet på mig...och helt plötsligt kände jag att jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna.
Försöker måla upp en bild av hur det kommer att bli. Hur kommer man att reagera?
Kommer poletten att ramla ner då? Kommer man att vara den som försöker trösta de andra tjejerna?
Känner ett obehag av morgondagen, vill liksom inte att den dagen ska komma.
Men samtidigt är det ju självklart att man vill gå dit för att ta avsked...men samtidigt VILL man inte ta avsked.
Vill ju ha henne kvar!

I morgon får man svar på sina frågor...



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag ska tänka på dig imorgon! KRAM

2010-04-21 @ 22:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0