Fel hund

Idag när jag skulle hämta Milton från dagis så stod det redan en annan hundägare där och pratade med "dagisfröken" så när dom pratat färdigt så var det min tur. Jag sa som vanligt att jag skulle hämta Milton, jaha kvittrar hon och springer ner för trappan för att hämta honom.
Och så öppnas grinden där nere på undervåningen och upp kommer en ljus, långhårig liten hund som är tokglad att se mig och tvättar mig glatt på händerna. Beep! Fel hund.
Jag får ur mig att "ja,...den här hunden var väldans fin den med, men det är inte min Milton."
Visste att det fanns en Mille till på dagis, men blir fröknarna osäkra brukar dom alltid fråga. :)
Jag tyckte nästan synd om den ljusa Milton som snällt fick följa med ner till dagis igen, stackarn trodde väl att han äntligen skulle få gå hem men så var det fel matte. :(
Efter nån minut till så kom rätt Millepille uppför trappen. Man brukar inte hinna säga så många ord när han väl har kommit upp för han tar alltid kopplet i munnen och drar iväg med mig, han är liten men stark som en oxe.

Sen ringde Jonas på mobilen och undrade om vi skulle hitta på något efter jobbet i det fina vädret.
Jag berättade att vi höll på att få med en annan Milton med oss hem idag, Jonas tyckte att jag borde ha tagit den andra hunden så hade vi kanske fått en lydig hund helt plötsligt. :D
Man kan ju skoja om det, men ärligt så vill man ju förstås inte ha någon annan hund än vår Mille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0