Hemma igen...

Så var den här helgen snart över också, som vanligt så rusar helgerna bara förbi.
Man hinner knappt tycka att det är skönt med fredagkväll förrän man går och grämer sig över att det är söndagkväll.

Mamma fyllde 63 år igår så det blev paket, blommor och tårta.
Av mig fick hon grå/vitrandiga badlakan och handdukar, av syrran fick hon Melodifestivalskivan.
Hoppas att hon är nöjd med sin dag. :)

Idag följde jag med syrran och hennes gubbe ut till Flodafors (ligger ca 1 mil utanför K-holm) när han skulle tävlingsskjuta i skogen med 100 andra skjutglada tanter o gubbar. Så vi gick runt i lervälling, bland hala grenar (som jag dessutom gjorde illa mitt knä på..) och kringelikrok-stigar och hörde folk som sköt så det ekade bland trädstammarna.
Nu kan jag ana hur en livrädd hare (eller något annat djur...)som springer för sitt liv känner sig när man försöker ta sig fram så fort man kan samtidigt som man hör PANG! PANG!...överallt. Stackars lilla hare...eller det dära andra djuret...
Annars var det en trevlig liten utflykt med vackert väder och roligt sällskap.

Idag har jag en sån lyx så J står och lagar mat i köket och maten verkar vara klar nu.

Tack för att du läste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0