Matteproffs efterlyses

Jag förlorade mot suget igår...och bara för det kände jag att jag var tvungen att gå ut och röra på mig, så det blev 1 timmes promenad på det. Då försvann lite av det dåliga samvetet...

Nu är i allafall presenten till Victoria klar. Stina, Sanna och jag ska dela på en present som jag tror att Victoria kommer att gilla jättemycket! :)
Vad det är kan jag inte berätta än, det får ni veta senare.

Jag har fastnat i matteboken, förstår inte alls hur jag ska göra för att räkna ut talen. Så jag tänkte att jag bläddrar fram några sidor för att se om jag kan lösa något där sålänge, så kanske Jonas kan förklara när han kommer hem för han är mycket bättre på matte än vad jag är. Men nää...ännu svårare tal där.
Kanske nån här som kan hjälpa mig med ett exempeltal?

(3x-4)(x-1)+21-(x-1)(3x+5)=0

Hur ska jag räkna ut detta t.ex?
Är det nån som är duktig på matte får ni gärna förklara för mig. :)

Syrran och barnen kommer inte, syrran har haft storstäd på sitt jobb den här veckan så hon är helt slut och orkar inte komma. Men det blir fler gånger. :)
Snart är det sommar och då kommer vi hinna ses en massa också.

Känner att jag MÅSTE räkna lite matte, halkar efter hur mycket som helst annars.
Matteprov nästa måndag och jag MÅSTE klara det för att ha en chans att komma in på min sjuksköterskeutbildning i höst...och matte som är mitt värsta ämne...
I´m in hell...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0