Vårtecken

När jag var på väg till skolan idag så märkte jag att det har hänt en hel del i naturen...
Har varit inne i min egna lilla bubbla den senaste veckan, men idag slog det mig vad fint det börjar bli ute.
Tog lite bilder...





Underbart.

Väl framme i skolan så var det inte lika fint...såhär tråkigt klassrum sitter vi i på dagarna.


Fast borden står uppradade efter varann så vi sitter egentligen två o två. Men jag hade ingen ork att möblera om så det fick dom andra göra. ;)
Dagens höjdpunkt under lektionen var att en kille i klassen kämpade sig hela lektionen igenom från att somna.
Han vill helt illröd i plåtet och man såg hur han verkligen KÄMPADE och huvudet åkte fram och tillbaka på honom. I bland somnade han med munnen öppen.
Så roligt när det händer andra... Tydligen inte bara jag som tycker att mattelektionerna är tråkiga. :)

När lektionen var slut var det full rulle nere i entrén. Det verkade som att dom skulle spela in film för det var stora filmkameror överallt, och ljusuppsättningar och planscher på kändisar som skulle föreställa politiker och fullt med folk och så mötte jag Fredrik Lindström mitt i allt (han är för övrigt ca 5 meter lång och 2 meter bred).
Vem vill spela in sin film i så tråkiga lokaler som ABF har? Den filmen måste man nästan se...

Jonas ringde precis att han har slutat för dagen, så jag ska göra mig och vovven klar för en promenix i solen.

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0