100 mils resa

Hemma igen!
Nu får det vara slut på åkandet, känns som man inte gjort annat än åkt bil denna semestern.
Jonas och jag ligger utslagna som ett par pensionärer i säng och soffa med värkade rygg och knä.
Ordspråket "Borta bra, men hemma bäst" stämmer verkligen...

Så vad har vi gjort dådå?
Första dagen dvs i måndags åkte vi till Gnesta och lämnade av kissekatten, sov över och åkte sen på morgonen mot Älvdalen. När vi kom fram till vandrarhemmet som vi bokat ett rum i så var det ingen där.
Det stod ett telefonnummer på dörren som vi ringde flera gånger men ingen svarade.
Så där stod vi vid bilen med packning och allt och kunde inte annat än att vänta tills nån kom och låste upp.
Det var flera där utanför som väntade på att få bli insläppta.
Men som tur var så hade vi ju Sofia och Per-Åke där, så dom kom vid 15-tiden och så guide-ade dom oss runt i Älvdalen och vi fick se forsen, deras hus och så hälsade vi på hos Sofias föräldar och tog en fika där.
Senare på kvällen åkte vi till deras sommarställe och grillade korv och hade det jättemysigt!
Hade ju kunnat visa några bilder om det inte varit för att Sofia påpekat att man minsann kan stämma folk som lägger upp olovliga bilder på en på nätet numera samtidigt som vi fotade dom. ;)
Vet att hon skojade, men bäst att låta bli ändå...

Nästa dag höll vi oss i Älvdalen, det var musik och motorfestival på kvällen och Sofia skulle uppträda med sitt band. Ser alltid så kul ut att bara kunna ta upp sitt instrument och lira av en låt med sitt band, och det låter jättebra. Vid såna tillfällen ångrar man lite att man inte gav pianolektionerna lite mer chans...

Dag 3 på morgonen så åkte vi vidare igen mot Norge. Blev många mil och på vägen så köpte vi smörgåsar, läsk och lite choklad. Vi märkte när vi skulle rasta vovven att Jonas hade råkat tappa lite choklad på sätet han satt på så han hade chokladfläckar där bak på byxan typ mellan skinkorna. Han tog lite papper och försökte få bort det, men det var kvar.
-Kan inte du hjälpa mig att försöka få bort det?, frågade Jonas och gav mig pappret och lutade sig framåt med rumpan mot mig.
Och jag satt och försökte få bort det samtidigt som jag vek mig av skratt...måste ha sett konstigt ut för de andra bilisterna som såg oss när jag satt där och torkade Jonas i arslet.
Vi har varit tillsammans alldeles för länge, vi har inga hämningar jämtemot varandra längre...

Till slut kom vi in i Norge och åkte igenom Trysil, Elverum och Kjellmyra innan vi åkte tillbaka till Sverige och Yttermalung och övernattade hos Jonas faster Eva och hennes man Astor.

Nästa morgon tuffade vi vidare mot Gnesta igen. Vi räknade ut att vi åkt runt 100 mil totalt på dom här dagarna. Tack å lov behöver vi inte sätta oss i bilen igen förrän på fredag/lördag nångång när vi ska fira Jonas krutmormor på 91-års dagen.

Lägger in lite bilder från vår lilla resa lite senare. :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker om det du skrivit! Mysigt att se lite fina grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-12-02 @ 09:34:54
URL: http://jade.se/reseguide/new-york
Postat av: Nina

Tack snälla vad glad jag blir. :)

2010-12-02 @ 16:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0