Glass i stora lass!

Det var det det...
Var iofs ett par timmar sen nu men jag mötte Jonas på hans rast och så åt vi i en Thailändsk restaurang.
Jag tog risnudlar, biff och grönsaker och Jonas sin stora favorit kyckling, ris med jordnötssås.
Den maten slukade vi rätt fort och snart var Jonas lunchrast över och han var tvungen att gå tillbaka till jobbet.
Själv har jag ju inget speciellt att göra så kom jag på att tvålen var slut så jag gick till Ica för att köpa tvål, men det slutade ju inte där. Fick syn på frysen med den goda Ben & Jerry´s glassen som knappt går att motstå...så vips stod man vid kassan med tvål, kattmat, tuggummi och Ben & Jerry´s "half baked" i korgen.
Det är "nostalgi" att äta glass när man är sjuk och särskilt när man har ont i halsen, när man var liten kom alltid mamma hem med ett paket glass när man låg nerbäddad och mådde skrutt. Nu får man köpa glassen själv, fast nu var det ju så länge sen jag åt glass senast så jag åt den med gott samvete.
För en gångs skull...och den var gooood. Glassen alltså.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0