Måste man hitta på en rubrik också...?

Första lektionen i franska var igår kväll och jag vet inte om det är för tidigt att få ett intryck av hur det verkar men det kändes riktigt bra. Inte för att jag tror att jag kommer snacka flytande franska när jag är klar, men den här läraren verkade human och hade delat upp boken i tre prov på schemat och inte i ett enda stort som de flesta lärare har gjort. Hurra för såna lärare!
Sen så var vi inte så många i klassen heller och det tycker jag också är bra, då kanske man vågar säga något under letionerna också. Jag får alltid tunghäfta när jag ska prata inför en grupp människor och bestämmer jag mig ändå för att säga något så stakar sig orden och liksom fastnar i munnen, och jag låter som om jag håller på att få en hjärnblödning eller nåt och man märker hur människorna man pratar med liksom börjar skruva på sig medans jag fortsätter..."och...de-e-et var ju...inte..bjra". Varför är det så? Dumt.

Jag har ju börjat med min soppdiet igen, men igår så kände jag att jag höll på att spy på dessa soppor!
Ville verkligen inte dricka nån mer soppa, så jag snokade i kylskåpet och hittade vaniljyoghurt som jag slurpa i mig.
Sen när jag satt i skolan kände jag plötsligt att jag fått i mig alldeles för lite näring under dagen, kände mig illamående och som om jag skulle svimma nästan.
Efter skolan när Victoria skrev sms till mig så stod jag hur länge som helst och funderade på vad jag skulle svara, fast det egentligen inte var något svårt svar jag behövde komma på.
Men jag var helt tom i huvudet, jätteläskigt...
Jonas kom och hämtade mig med bilen och jag trånade med blicken när vi körde förbi alla affärer och 7-eleven kiosker. Men jag åt en soppa när jag kom hem och då kändes det faktiskt mycket bättre sen.
Vet ju varför jag mådde som jag gjorde, så nu ska jag inte fuska mer utan antingen blir det soppa eller så får jag hitta nån MAT. Man kan tydligen inte leva på yoghurt en hel dag...

Idag ska jag öva lite på läxan som vi fått. Vi fick lära oss vardagliga fraser igår såsom "Hej, Hejdå, Goddag min herre/fru/fröken, Godkväll, Jag heter, Och ni/du?, Hur mår du?, Jag mår bra/mycket bra, Vi ses i morgon, Vi ses på onsdag, Jag bor i Sverige" och siffrorna 0-10.

Så.
Ciao.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0