Pensionärspar

Tralalala...sitter här och väntar på att farbror Jonas ska bli färdig med sin Revaxörkur nångång.
Han klagade på att antingen så har jag börjat prata tystare, eller så har han fått sämre hörsel...vi kom fram till att det nog antagligen var det andra.
Så nu har han legat i sängen med det där medlet i örat i snart en halvtimme, tror att han har somnat också...
Vi skulle ju hitta på något idag, vår sista semesterdag!
Iofs så har vi gjort en massa hela semestern så det kanske kan vara skönt med en hemmadag också, så jag kanske låter honom sova vidare... :)

Igår kväll tänkte vi åka ner till stan för Kulturfestivalen är i full gång där just nu.
Men när Jonas väl har kommit till en sån festival så får man nästan slita honom därifrån för att man inte ska somna på trottoaren till slut av utmattning. Han kan gå i flera timmar och bara glo på allt möjligt ointressant...
Så när jag sa att jag inte ville stanna så länge nere på stan nu med tanke på mina knän så tyckte vi att vi kunde hitta på något annat i stället då, så vi gick till närmsta pub och drack öl i stället.
Sen tog vi en promenix ner till Norr mälarstrand och där var det full party på båten m/s Gerda.
Vi satt och glodde på folk och lyssnade på musiken, och innan Jonas skulle bli ALLTFÖR partysugen så gick vi som värsta pensionärsparet armkrok hemåt igen.
Stackars Jonas som råkat hitta Sveriges trasigaste tjej...inga klackar i taket här inte för då kan något gå ur led...

Jag vill nog hitta på något idag i alla fall, så nu ska jag försöka få upp honom ur sängen...

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0