Home sweet home

Hemma igen!
Kom hem i morse och resan gick bra, även fast jag var rejält nervös innan hur allt skulle gå med tågresa och bussresa. Men på tåget kom jag och knäet värkte som jag visste att det skulle göra (gör det när jag suttit i ca en halvtimme, känns som ett rejält tryck inne i knäskålen) men det var uthärdligt.
Väl i Stockholm så kom bussen efter ett tag, jag kom upp i bussen och försökte krångla fram mobilen för att visa min sms-biljett samtidigt som jag höll i kryckorna och vinglade och så tittar knappt busschafförj*veln på min mobil utan himlar med ögonen och viftar irriterat att jag ska gå in i bussen. Men jag var ju tvungen att stoppa in mobilen i fickan igen för att kunna hålla i kryckorna innan jag kunde flytta på mig.
Hann med nöd och näppe sätta mig innan bussen vroomade iväg.
"Välkommen hem till Stockholm" tänkte jag. Busschafförerna här hemma i ett nötskal, lika otrevliga och stressade som vanligt....
När jag åkte genom stan på väg hemåt så kändes det som att man varit borta i evigheters evigheter.
Flera affärer som slagit igen pga konkurs, favoritpizzerian hade stängt för de höll på och renovera stället....började funderar på hur länge jag varit borta egentligen? Sammanlagt har jag väl varit hemma 1 semestervecka av 4.

Så det såg ut som ett bombnedslag när jag kom hem igen, dammtussar i varje hörn!
Dammsög så gott det gick och har dammat av det värsta.
Ska snart iväg och träffa Sanna, Stina och Victoria och så ska vi till Kaknästornet och ta varsin drink och sen på hemvägen handla lite mat och vara här hemma hos mig.
Hoppas hoppas att det fina vädret håller i sig så kan vi nog sitta på bakgården och äta utomhus. :)



Jag just nu....(fast bilden är tagen i Italien för ca 3 v. sen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0