Heldag på stan

Måndag igen och jag är hemma, har inte jobbat idag för dom var redan full personalstyrka på jobbet så jag får jobba i morgon och resten av veckan och så veckorna fram till jul. Men det gör mig inget att vara hemma idag, kan t.o.m vara lite skönt med en ledig mellandag såhär.

I går ringde Stina till mig och frågade om jag ville följa med när hon skulle handla en present till sin systersons på hans dopdag. Jag hängde gärna med för jag hade bara tänkt ha en "plocka-lite-hemma-dag" och ville gärna ha en orsak att komma undan en stund. ;) Blev en längre stund än vad det var tänkt från början...
Stina hittade doppresenten rätt snabbt och sen frågade hon om jag var ute efter något speciellt på stan och det var jag väl egentligen inte, men jag var lite osäker på vad jag ska ha på mig på lördag på min fest så vi gick till en MASSA affärer och började prova klänningar. Så kul att prova klänningar men lite jobbigt också, man måste ju plocka av jacka, tröja och rubb o stubb och sen på med allt igen när man provat färdigt. Vi gick runt i ca 4 timmar på stan och man hann bli lite mör på den tiden men nu är jag i allafall stolt ägare till 2 FINA klänningar, en tubtopp, en tröja och...något mer som jag inte minns nu, jag som inte tänkt handla något alls...så det kan gå.
Vi tog varsin kaffe och vilade oss lite när vi började bli färdiga.
Tack för en rolig dag på stan Stina! :)

När hon var på väg hemåt igen så hade Jonas kommit ner till stan och vi skulle gå och kolla lite på julklappar och gå på bio.
Vi hittade inte en enda julklapp men vi letade inte så intensivt heller, jag var ganska trött på att gå på stan när han väl kommit så vi gick och åt mat i en Thailändsk restaurang och sen började bion efter ett tag. Vi såg "Fyra år till" och den innehöll en massa homosexuella scener och Jonas tycker sånt är apjobbigt så han satt och glodde storögt på mig så fort dom två manliga karaktärerna hånglade eller gjorde något annat skoj på bioduken.



Har varit på stan idag också och hittade julklapp till lilla Ronja (Jonas brors styvdotter som ju faktiskt börjar bli stor tjej nu) och en födelsedagspresent till Jonasponas. Jag börjar ana ljuset i slutet på den här "måste-köpa-julklappar tunneln" för jag är snart klar för i år.
Jippie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0