Jag KAN spela gitarr, jag ÄR inte rädd!

Nu börjar det verkligen närma sig till min lilla lägenhet verkligen är min! :)
Ringde till hyresvärden idag och frågade när jag kunde hämta nycklarna men dom var inte inlämnade ännu, så han skulle ringa upp när dom kom så kunde jag hämta dom. Spännande, spännande! :) Blir nog syrran som får hämta dom åt mig visserligen men ändå. Spännande att se om det är ett råtthål man hyrt eller vad det är, har ju inte fått se lägenheten än.
Har tittat runt lite på IKEA:s och Mio:s hemsidor och hittade ett jättesnyggt barbord med stolar på Mio som jag vill ha!
Ska försöka övertala Jonas att vi kan åka förbi och kika på det när vi är på väg mot K-holm igen i morgon.
(Som ni säkert förstår så är ju inte stolarna högre än bordet i verkligheten, det är en närmare bild på stolen bara...)
Nästan tur att man är arbetslös just nu för det finns MASSOR att göra hemma. Har tvättat kläder, diskat, städat och plockat mest hela dagen och varit ute med vovven en sväng också.
Sen har jag "tränat" lite på min nya gitarr som jag fick i födelsedagspresent av Jonas.
Fick en nybörjarbok också och en mojäng som hjälper en att ställa in gitarren rätt och jag tänkte korkat nog att det här blir nog en baggis sålänge jag har min lilla bok som säger åt mig precis hur jag ska göra. Men så fort jag tog upp gitarren så fastnade det...eeh...menar dom där små svarta prickarna på noterna att man ska hålla i strängarna längst upp eller längst ner på gitarren? "Bjång.." nää det där lät fel och så provar man strängarna längst ner i stället "pjiooong!" det där lät ju också fel. Hm, vi lägger gitarren åt sidan en stund...typ resten av dagen.
Men jag ska inte ge upp, jag ska lära mig minst en låt ur den där dumma boken!
Tur att man föddes med en rejäl skopa envishet och det får jag tacka de där två 80-tals människorna här nedanför för.
Tack för min envishet mamma och pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0