Julkonsert

I går var det julkonsert i Skärholmens kyrka och det gick riktigt bra.
Vi övade i ett par timmar innan konserten skulle börja och vips så dök det upp en låt som jag inte alls hade en aning om att vi skulle sjunga. En gosspelsång på engelska dessutom som säkert var sisådär 15 minuter lång (kändes så).
Fick låna sångtexten av en i kören men det var ju OMÖJLIGT att lära sig den texten på så kort tid, så det var bara att försöka hänga med och låtsassjunga min egna lilla text till evighetslåten samtidigt som man skulle gunga lätt och klappa händer. Krockade med dom stod precis bredvid mig några gånger, men det märkte nog ingen får vi hoppas.

Övriga texterna satt som en smäck (nåja) och det var fler som skulle sjunga på konserten, b.la en barnkör.
Så när barnkören kom in fick vi övriga sätta oss på trappscenen vi stod på bakom barnkören och ögonen tindrade på de flesta i publiken och alla verkade verkligen njuta av sången och julstämningen. När barnkören stod framför oss så skymde dom Jonas så jag såg inte honom och det kanske var lika bra märkte jag sen när barnkören satte sig igen, för där satt han och gäspade stooort och satt och blundade och såg ut att somna när som helst, han var tydligen inte i julstämning...
Kunde inte annat än skaka på huvudet åt honom, hopplös är vad han är.

Efter konserten var jag vrålhungrig för jag hade bara ätit en paj innan mitt på dagen och nu var klockan halv nio på kvällen. Försökte hitta något någorlunda nyttigt ställe men allt skulle precis stänga när vi gick dit, så det slutade med att vi hamnade på Mackedonkan.

Det var min söndag det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0