Nyårlöften är till för att brytas

Jag föll för den dåliga karaktären jag har och gick och köpte godis tidigare i kväll.
Var lite chokladsugen och tuggade frenetiskt på tuggummi och drack vattenglas efter vattenglas men suget försvann inte så jag tog på mig alla vinterkläder (halsduk, mössa och allt) och gick till Ica. Hade tänkt köpa en chokladbit men det slutade med en hel jäkla godispåse som var helt onödig, och jaaadå jag smällde i mig hela påsen (dock inte själva påsen konstigt nog) och nu mår jag som jag förtjänar - illamående, nästan lite bakiskänsla.
Varför är jag så dum mot mig själv?
Mitt nya nyårslöfte ska bli att ta bättre hand om mig själv och min kropp!
Inga äckliga godispåsar som gör att man känner sig spyfärdig efteråt.
Hm, det här löftet känns som en repris från tidigare nyår?
Fick värsta deja vú känslan nu, konstigt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0