Träna träna träna!

Igår kväll var Stina, Victoria och jag hemma hos Anna (jättemysig lägenhet!!) och vi lagade mat, tittade lite på Robinson, drack lite drinkar, gosade med hennes övergosiga katt, lyssnade på musik, pratade och hade det bara mysigt. :)
Så tack för en mysig kväll tjejer!

Idag blir det till att ta fram textbladen till julsångerna jag ska sjunga med kören i morgon kväll.
Har knappt tränat alls och det är ju konsert i kyrkan och folk (förhoppningsvis några i allafall) kommer för att lyssna på oss...
Tänker nog inte fortsätta i just den här kören efter att konserten varit, dels så ligger lokalen vi tränat i alldeles för långt bort för att jag ska orka fortsätta pendla (tar ca 45 min för mig port till port) och sen ska man väl egentligen inte vara "sån" men det är typ jag och sen bara 55 plusare. Det är nog roligare att vara med i en kör där det är lite fifty-fifty och man möjligtvis kanske t.o.m har chans att träffa nya vänner.
Men den kören kanske inte finns? Kanske är en typisk "tantgrej" att vara med i kör?

Nu kommer jag tillbaka till det första jag skrev om, kanske lite förvirrande...men vi satt och pratade igår b.la om träning. Och jag satt o beklagade mig över att jag tycker det är kul att träna men att jag inte kunde hitta något att göra som mina knän skulle klara av utan att jag till slut fick hoppa med kryckor igen.
I morse när jag vaknade så kom den tanken tillbaka att jag också vill träna något och måste hitta något som passar mig.
Så det ska jag göra i dag, kolla runt på nätet vad det finns för olika grejor att göra. Skulle vara kul att göra lite olika saker så man inte tröttnar på en sport som t.ex simning...det tröttnar man väääldigt snabbt på för det är så satans långtråkigt att simma många längder ensam och man kan inte lyssna på musik under tiden heller utan att få en el-chock och det är alltid nån pensionär som simmar nästan på en och sparkar en på benen.
Man kan göra ju simning OCH några andra saker...så om man en dag känner att "nej jag har ingen lust att simma idag, jag skiter i det" så kan man kanske tänka "nej jag har ingen lust att simma idag, jag går till gymet i stället".

Nästa år ska jag också bli en s.k hurtbulle, jaaa jag har sagt det tidigare år också och det har slutat med att jag blivit en överjäst vetebulle i stället...okej då, jag ska blir hurt-bulligare i allafall.

Nu vill jag inte sörja allt tråkigt som hänt under så lång tid genom att äta mig tjockare mer.
Vissa äter mindre när dom mår dåligt och jag är en sån som äter mer när jag mår dåligt och just nu mår jag inte bra, och ni vet ju dels varför men en del saker kan jag ju ta tag i själv och det är bara jag som kan göra det.
Nästa år ska bli förändringarnas år...tjoho!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0