Svammel

Sista arbetsdagen avverkad och nu är det jullov.
Konstigt så snabbt en månad kan gå, eller rättare sagt i 4 veckor har jag ju jobbat på förskolan nu.
Känner mig hemma där och konstigt vore det väl annars när man känt personalen i 6 år, tycker verkligen om att jobba där men samtidigt så vill jag göra något annat. Och det är att komma på vad exakt jag vill göra som är det knepiga.

Och sista dagen som 29 åring, voine voine.
Snart sitter man på ålderdomshemmet och minns (förhoppningvis, om man inte råkar få Alzeimers, hjärnblödning, tiaattack eller nageltrång eller nåt.)" de gamla goda åren och att det var bättre förr". Sen kommer nog alla pensionärer sitta med varsin dator inne på sina rum, här ska inte sovas middag nej vi surfar på Facebook istället och lägger till alla andra pensionärer på hemmet till våra vännerlista.
Många vänner är ju lika med hög status (för vissa). :)
Gud vad jag svamlar. Vad pratar jag om egentligen? Nästa ämne!

Jonas springer runt på stan nu och han ringde nyss och frågade om det gjorde något om jag fick både en dyr födelsedagspresent och en dyr julklapp...
Varför skulle det göra något? Bring it on!
Han vill inte skämmas inför min släkt och köpa något billigt till mig i julklapp, för vi sa från början att vi inte skulle köpa något alls till varandra (eftersom vi köpt ny säng) men sen kom vi fram till att okej då något billigt köper vi till varandra. Är han inte söt så säg?
Det var ju våran överenskommelse ju men är det så han känner så protesterar ju inte jag förstås.
Han får ju sina raggsockor i julklapp oavsett. ;)
Nee, jag har inte köpt raggsockor. Har köpt ett spel som ger honom el-stötar, det blir kul. Låter säkert konstigt men berättar mer sen när han fått den IFALL han skulle läsa detta.

Nu ska jag ta en lat kväll och lägga upp fötterna i soffan och glutta lite på tv:n.
Ifall jag inte återkommer till bloggen innan jul så säger jag GOD JUL ALLESAMMANS!




Hahaha så kul jag har!!
Alla som blev äcklade räcker upp en hand.
*räcker upp båda händerna*
Synd att man inte kom på den här idéen själv innan det var försent att skicka julkort. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0