Deltävling 1 - Örnsköldsvik

Så var det premiär på Melodifestivalen i går då...

1.Först ut var Ola bandola med en låt som heter "Unstoppable" som man har hört tuuuusen gånger förut, inte en av mina favoriter...Killen har ju likadan röst som Bengt Johansson som var förbundskapten för handbollslaget för några år sen. "Guuurkbuuurk".

2.
Sen kom Jenny Silver ut med "A place to stay", skäms nästan för att säga det nu när jag förstått att jag verkar vara ensam i hela vårt avlånga land om att tycka så, men jag gillade den faktiskt. Synd att den inte kom vidare.
Den var INTE värd en sista plats! Smaken är som baken, delad och hårig.

3. Linda Pritchard med Hot-hot-hot.
Not-not-not en av de bästa låtarna (tycker jag). Kändes som låtskrivarna hade kämpat med allt i sin makt att låten skulle vara så lik Ruslana, Elena Paparitzou och Turkiets förra årets bidrag så det blev nästan lite pinsamt. Hade varit ännu mer pinsamt att skicka den...

4. Pain of Salvation med Road salt
. Satt hela tiden och väntade på att resten av bandet som stod i bakgrunden med elgitarrerna i högsta hugg skulle börja spela. Men nä...dom verkade mest sitta på huk och sova sig genom hela sången. Fin låt, men lite elgitarr hade varit pricken över i:et.

5. Anders Ekborg med The saviour......nästa!

6. Jessica Andersson med I did it for love, hon verkade bli mest rörd än alla av sin egen sång. Jag var mest gråtfärdig för att hon slösade så med mitt liv och mina dyrbara minuter. Trååååkig.

7. Frispråkarn - Singel
. Först såg jag fel, tyckte att låten hette Snigel. Och det hade varit ett mer passande namn med tanke på hur låååång låten kändes. Tar aldrig eländet slut?
Himmel o pannkaka. Han om nån förtjänade den där sista placeringen...

8. Salem al Fakir med Keep on walking.
Kul att han gick vidare, av låtarna som var i kväll så var det nog rätt att han var en av dom som gick vidare även om låten i sig var väldans tjatig och inte direkt min smak. I själva finalen hoppas jag verkligen inte att han vinner...keep on walking Salem.

Vad tyckte ni? Skriv gärna i kommentarer och berätta. :)

Av nån anledning har vi Danmarks kanal 1, så jag såg lite av deras Melodifestival också. Vi tyckte att låten som vann lät väldigt svensk...och det fick vi ju vår förklaring sen när vi såg Thomas G:son visa sitt fula tryne i rutan. Han hade skrivit låten...
Det var en tjej och kille som sjöng låten, det var lite roligt att killen påminde om Sting utseendemässigt eftersom låten i början låter VÄLDIGT lik "Every breath you take" med just Sting.
Blir spännande att se om låten går hem...

Kommentarer
Postat av: Maria Juhlin

men syrran jag tyckte också tvåan var bra. du och jag....:)

2010-02-07 @ 21:03:59
Postat av: Nina

Du och syrran... :)

2010-02-07 @ 21:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0