Hjärtkrossaren Milton

I början var Jonas lite emot att jag skulle göra laserbehandling på plupparna först han tyckte att dom "var jag" som han sa. Men jag vill vara mer än bara en vårta. Men nu när behandlingen är gjord låter det
-Du glömde att ta den där pricken....och så pekar han på en på min näsa.
Jaha...tack. Vad hände med att jag skulle vara mig själv?

Idag var det provdags igen, den här gången i religion. TROR att det gick bra, känns då bra i alla fall. Hade bara provet i tankarna i morse så jag höll helt på att glömma att jag skulle ha naturkunskap också. Hade inte läraren nämnt det så hade jag nog gått hem...
När jag skulle hämta Milton på dagis sa hans "fröken" att det börjat en ny labradortjej på dagis och att Mille var KÄR i henne. Så gulligt...innebär att pudeln Hjördis är dumpad nu då? En hjärtkrossare man har uppfostrat tydligen. Milton är då alltså en hund för er som inte känner oss.

Fast hjärtkrossaren var dum häromdagen. (Ni som inte gillar djur kan sluta läsa nu.)
Mille blev sur på vår katt Simba som han av nån oklar anledning blir ibland....och då morrar han till och går mot katten som i sin tur springer iväg. Jag tar tag i Milton och skickar in honom på toa (kom inte på något annat just då) och visar honom att sådär gör han INTE, och så tänkte jag att han fick sitta där inne i 10 minuter och "skämmas". Då sätter sig katten utanför toadörren och väntar och t.o.m skrapar lite på dörren ända till jag släpper ut Mille igen. Då gosar dom... jag förstår mig inte på djur men det kanske inte är meningen heller...
Jag skulle inte gå fram till någon som nyss försökt äta upp mig.

Varje dag får man ett berg med reklam så vi har pratat länge om att sätta upp en lapp att vi inte vill ha nån.
Kanske skulle skriva något i stil med den här som jag hittade:




:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0