Melodifestival deltävling 2 i Sandviken

Vi hade nyss proppat i oss varsin STOR hamburgare på Texas burger och alla var proppmätta.
Men ändå när popcorn, chips och godis kom fram så fortsatte vi att frossa framför tv:n. :)

Då var det tävling nummer två.
Och ärligt så missade jag de 2 första bidragen för jag satt på toa, men tjejerna fick höja volymen på tv:n så jag hörde i alla fall de första bidragen...

Först kom Eric Saade - Menboy. Enkel melodi, påminde LITE om "Baby goodbye" med E.M.D men..tja...en låt som växer och nog kan bli bra om man bara slipper titta på smörpaketet som sjunger den.

Andra Generationen och Dogge - Hippare hoppare : Han är bättre i "cykel på köpet" reklamen...riktig riktig RIKTIG dålig låt!

Anna-Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut: Önskade att jag hade stannat på toa lite längre. Snälla kan nån ge henne medicin? Hon verkar ha ont nånstans! Aj mina öron!

Highlights & MiSt - Come and get me now: Vilka är det här? Minns dom inte ens.

Pauline - Sucker for love: Nu gick tjejgänget hemma hos mig igång. Bästa låten hittills tyckte alla.

Andreas Johnson - We can work it out:
Syrran satt med tårfyllda ögon (okej inte riktigt, men nästan) och tyckte att den var sååå fiiiin. Jag tyckte att refrängen var okej, men annars en väldig tråkig låt. Är inte så mycket för tunga ballader I guess...

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbar:
Nu gick min ena kusin igång, det här var det bästa tyckte hon vi andra vågade inte erkänna det bara, hahaha. :) Hon är rolig hon. Nästa!

Hanna Lindblad - Manipulated: En kringelikrånglåt utan någon sammanhang. Versen lät på ett sätt sen kom en refräng man inte allt väntade sig. Krånglig låt. Imponerande att hon tog sig igenom den. Tack och lov manipulerade hon inte svenska folket att rösta den vidare.

Nu är jag nyfiken på vad du tyckte? Skriv gärna i kommentarerna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0