Stopp

Hela halva Stockholm står stilla i dag.
Alla tunnelbanetåg som går ovanför mark är inställda, många bussar är inställda eller försenade. Taxibilar går knappt att få tag på, det står i tidningarna att man ska stanna hemma och så är det 20 minus grader ute. Väldigt, väldigt lockande att lyda SL och stanna hemma. Men det finns ett problem...jag måste inte åka buss till min skola utan kan gå dit på ca 30 minuter...fan.
Känns inte så lockande att ge sig ut i 20 minus grader för en lektion som håller på i knappt 2 timmar...sitter så bra här i min säng med att varmt täcke över mig och en katt som ligger precis bredvid.
Men man kanske borde ändå....men ändå inte....får se hur jag gör.

Vi höll på och trimmade vårt trasselsudd i över 1 timme i går. Redde ut tovor som små cockrar lätt får när det är sånt här väder ute. Det är jag som håller och Jonas som trimmar, så nu är jag full med små rivsår och har träningsvärk i armarna. Envis hund det där...när Mille väl tröttnat så har han TRÖTTNAT och visar det genom att sprattla som en fisk på land. Nästa hund får bli en korthårig ras tror jag...

Jonas och jag orkade inte laga mat i går kväll, så vi tog en promenad till stan och fastnade inne på Max. Där har dom en GI-burgare som jag provade och den var jättegod! Nu vet man ju inte hur mycket GI den hamburgaren är egentligen med tanke på att man fick mörkt bröd till (man får inte äta bröd om man följer GI) men mumsfilibaba. Man kände sig lite nyttigare i alla fall. :)


Mmmmums!

Nu ska jag singla slant och se om jag ska till skolan idag eller inte...tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0