Vår

Jonas och jag har den 15 mars varit ihop i 7 år, så vi tänkte åka iväg och fira det.
Vi tänkte stanna hemma i sommar (med kanske nån bilresa hit o dit) så vi är lite sugna på att åka utomlands, till något VARMT ställe. Är så trött på vintern nu så jag spyr snart.
Visst, vi bor i kalla Sverige och här är det vinter i flera månader. Men det var LÄNGE SEN det var snö och kyla såhär non-stop. Annars brukar man få lite anderum och snön smälter och det blir lite varmare i nån dag innan det kommer igen. Men nu bara kyla, kyla, kyla och snö, snö, SNÖ!
Alla barnen och vovvarna (särskilt vår) är överlyckliga över all snön, men tycker att det kan räcka nu.
Våren är varmt välkommen. Mars är faktiskt en vårmånad!


VÅR!

Vi tänkte vara lite hurtiga och ta en kvällspromenad...ja tänkte. Sen kom jag på att jag var "gottis-sugen" och Jonas är lika svår att övertala som en godissugen 5-åring, så det är lika bra att stanna inomhus...
Annars kommer man snart sitta där och slufsa i sig något som man ångrar sen.

Det svåra med att gå ner i vikt tycker jag är maten. Det blir lätt samma mat om och om igen och då tröttnar man. Som i dag då har jag ätit kyckling med ris i förmiddags och nu i kväll blev det kyckling med potatissallad...
Variation, vad är det? *ironi*

Nu är det 3 dagar kvar tills vi ....blir av med syrrans kuddar från Indiska, hurra! :)
(Skoja bara syrran)
Har inte varit i hemstaden sen nyår så det ska bli såååå kul att träffa syskonbarnen igen.
Nu får det gärna bli helg igen, snabbt...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0