Drag me to hell

Kan vara smart att läsa senaste inlägget man gjorde för nu har jag inte en aning om vad jag skrivit och inte...

Idag har vi varit på stan och sprungit i affärer, köpte nya skor.
Syrran och jag har samma smak när det gäller det mesta, fick syn på hennes skor/stövlar när vi var i K-holm och provade dom. Dom var jättesköna på fötterna och framförallt VARMA! Jag är en sån som konstant fryser om fötterna så jag tänkte att "såna ska jag ha!"
Och idag hittade jag dom. :)
Hade tänkt lägga in en bild på hur de ser ut men Dinsko:s hemsida har gjort något så man inte kan kopiera bilderna på deras hemsida, sorry!
Jonas var med på stan idag också, han var inte med när jag köpte skorna så sen när vi träffades senare så frågade han om jag köpt något.
Titta ner på golvet, sa jag och viftade med ena foten.
Han tittade ner, var tyst en stund sen utbrast han "å......stövlar......" sen gick han.
Jaha...vad betydde det där nu då? Säger som syrran, dom kanske inte är världens snyggaste stövlar men dom är sköna som bara den. När jag frågade honom senare vad han menade så fastnade han på samma igen..."ja?....stövlar...nya..." Ja och du Bångo och jag Kångo.

När Katrineholmarna åkt hem med tuffelitåget så började Jonas sätta ihop min tramparmaskin (som jag fått stränga ordet av kusinen att det heter CROSSTRAINER!) :) Ja jisses man lär sig något nytt varje dag.
Hann trampa i 5 minuter innan jag flåsade så tungan låg på golvet. Det är jobbigare än man tror....faktiskt.
Men nu är den i alla fall ihopsatt så nu är det bara att börja träna inför beach 2010. :)
Har en känsla av att jag kommer strutta omkring på stranden med min stora, knallvita mage...förutom på armarna upp till axlarna ungefär där jag är illröd sen kritvit igen (bonnarbränna) raggarsträngen är längre än någonsin och jag vägrar släppa badlakanet runtom mig förrän jag nästan är i plurret. Så brukar det vara...men vad fan man kan väl få drömma?

Vi har hunnit kolla på en skräckfilm i kväll också. Jag är inte så mycket för skräckfilmer annars, jag är en lättskrämd person så jag kan gå och vara rädd för TV:n en vecka efter att jag sett filmen (om det nu är som det brukar att det kryper ut en varelse ur tv:n vill säga...) då halvspringer jag förbi TV:n och ger nästan ifrån ett pip när jag måste förbi den och släcka lampan...och så likadant tillbaka.
Fast den här filmen innehöll ingen som bodde i någon TV, den innehöll ALLT annat en skräckis möjligtvis kan innehålla....
Förbannelse, en ung försvarslös liten spinkig tjej som skriker mer än hon pratar, åskväder, kyrkogård, gräva i gravar, spöken, blåst inomhus, sierskor, djävulen, det börjar regna som bara den när hon står i graven så hon nästan drunknar, är en katt/hund med i skräckis så är det klart att den ska dö o.s.v
"Drag me to hell" heter filmen, akta er för den. Den var lite....halvljummen. Jag lär inte springa förbi TV:n i kväll om man säger så.

Nu är det nanna som gäller så....godnatt och tack för att du läste.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0